Digitální transformace škol: Svět se neptá, jestli chceme, ale kdy začneme

Vydáno: 16 minut čtení

Digitální technologie už nejsou jen vizí budoucnosti, ale stávají se běžnou součástí školního prostředí. O přístupu k digitalizaci a práci s moderními nástroji v ZŠ Zeleneč jsme si povídali s jejím ředitelem Mgr. Jiřím Ptáčníkem.

Digitální transformace škol: Svět se neptá, jestli chceme, ale kdy začneme
Mgr.
Hana
Valentová
PR a partnerství ÁMOS vision
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=24947.jpg
 
Můžete prosím stručně představit vaši školu a popsat její velikost, zaměření a specifika, která ji odlišují od ostatních vzdělávacích institucí?
Naše základní škola, která se nachází těsně za značkou konce Prahy na jejím východním okraji, s výbornou dopravní dostupností jak do centra metropole, tak do přilehlého regionu, je úplná, má po dvou až třech třídách v ročníku. Aktuálně ji navštěvuje lehce přes 500 žáků ze samotného Zelenče a ze dvou okolních obcí. Jsme běžnou základní školou. Využíváme tradičních metod vyučování a doplňujeme je metodami alternativního školství tak, aby děti bavilo se učit a aby navštěvovaly školu rády. Naším cílem je inspirovat k celoživotnímu vzdělávání, budovat vzájemný respekt a vytvářet bezpečné prostředí, kde mohou žáci rozvíjet svůj potenciál naplno.
Jakým způsobem přistupujete k digitální transformaci ve škole? Jak se tato strategie promítá do každodenního života školy a její organizace?
Aktivní využívání digit