Dokumenty - strana 62

Vydáno: 01. 02. 2024
Dne 1. 1. 2022 nabyla účinnosti novela zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, která s účinností od 1. 1. 2022 umožnila na základě indikace praktického lékaře pro děti a dorost poskytovat poskytovatelům domácí péče zdravotní služby dětem ve školách.
Vydáno: 19. 12. 2022
Školní výlety jsou u dětí velmi oblíbené. Na ředitele škol a pedagogy však tyto akce kladou značné nároky. Je třeba vyřešit otázky týkající se pracovního práva, např. jak se vypořádat s limity pracovní cesty a cestovními náhradami, s pracovní dobou atd.
Vydáno: 19. 12. 2022
Školy se často snaží zachytit svou historii i v širším kontextu, a to v podobě školních almanachů. Ty obvykle mapují vývoj školy za desetiletí, obsahují vzpomínky, seznamy absolventů, fotografie žáků, studentů i pedagogů, ale také například výtvarné práce současných i minulých studentů.
Vydáno: 14. 12. 2022
  • Článek
Podle čeho vybírat digitální technologie a jak postupovat při vybavování školy těmito pomůckami? S blížícím se termínem zahájení výuky podle revidovaného RVP ZV v informatické oblasti a díky možnosti pořízení digitálních učebních pomůcek ze zdrojů Národního plánu obnovy získávají tyto otázky na naléhavosti. Podívejme se společně, jak se s tím úkolem vyrovnávají v pražské ZŠ Klánovice .
  • Článek
Před čtyřmi lety se tým našich parlamentářů zúčastnil finále projektů školních parlamentů v Senátu ČR. Odnesli si nejen krásné druhé místo, ale také nadšení z dotykového panelu, který měli možnost zhlédnout a vyzkoušet.
Vydáno: 13. 12. 2022
  • Článek
Devatenáctiletý mladík v říjnu loňského roku z nenávisti vůči LGBT lidem zastřelil dva mladé muže. Teroristickému útoku se mohlo předejít, kdyby si někdo včas všiml, že se mladík radikalizuje. Projekt Commander se snaží rozšířit povědomí o nebezpečí radikalizace dospívajících.
Vydáno: 13. 12. 2022
  • Článek
Program proti šikaně KiVa, původem finský vědecky ověřený program prevence a intervence v oblasti šikany, školám nabízí konkrétní materiály a nástroje pro systematické řešení šikany. Nad jiné preventivní programy vyčnívá díky své komplexnosti, strukturovanosti a silným důkazům o efektivitě z Finska i ze světa. Metodika programu zahrnuje preventivní i cílené aktivity, které mají společný průsečík – rozvoj socio-emočních dovedností žáků. Do programu je zapojena celá školní komunita, všichni žáci i učitelé, KiVa program se tak zaměřuje na celkovou proměnu školního klimatu, která jde ruku v ruce se změnami na individuální úrovni. Program se od školního roku 2023/2024 otevírá i českým školám. V čem spočívá, jaká je jeho historie a co obnáší přenos vědecky ověřeného programu do prostředí českých škol?
  • Článek
Sociální pedagog je jednou z podpůrných profesí, které v našich školách v tuto chvíli palčivě chybí. Zatím se využívá v několika desítkách škol v ČR v pilotním režimu (v rámci různých projektů či čerpání z tzv. šablon). V třídílné sérii na téma role sociálního pedagoga ve školách a zavádění této pozice v Praze 7 se nejprve podíváme na vývoj školské sociální práce v Praze 7. V následujícím dílu se budeme věnovat praktickým zkušenostem se zaváděním této role z pohledu sociální pedagožky a z pohledu ředitelky jedné z našich škol. Celou sérii uzavřeme shrnutím dat, která hovoří ve prospěch systémového ukotvení role sociálního pedagoga napříč školami v ČR.
Vydáno: 13. 12. 2022
  • Článek
Interní komunikace ovlivňuje atmosféru ve škole, spokojenost žáků a pedagogů, efektivitu organizace i pověst školy. Zároveň jde o nejvíce přehlíženou část komunikace škol – každá nástěnka vypadá jinak, najdete na nich roky neaktuální informace, běžně se používají nevhodné fonty, každá oficiální prezentace vypadá jinak.
Vydáno: 13. 12. 2022