Periodická prohlídka
- Článek
V Řízení školy online najdete rozsáhlé zmapování aktuálního stavu právní úpravy poskytování pracovnělékařských služeb pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení. V tomto shrnutí přinášíme přehled základních změn právní úpravy, k nimž došlo nejen v návaznosti na tzv. „flexinovelu“ zákoníku práce č. 120/2025 Sb., jíž byl s účinností od 1. 6. 2025 novelizován i zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách (dále jen „zákon“), ale i v návaznosti na dřívější novely vyhlášky č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách (vyhlášky o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče, dále jen „vyhláška“), č. 422/2022 Sb., která nabyla účinnosti dne 1. 1. 2023, a č. 11/2024 Sb., která nabyla účinnosti dne 31. 1. 2024.
Periodická prohlídka se provádí za účelem zjištění včasné změny zdravotního stavu vzniklé v souvislosti se zdravotní náročností vykonávané práce nebo stárnutím organizmu, kdy další výkon práce by mohl vést k poškození zdraví posuzovaného zaměstnance, nebo k poškození zdraví jiných osob.
Musí mít při uzavírání DPP či DPČ např. v rámci Šablon OP JAK, ale i mimo ně pracovník, se kterým je uzavírání vstupní lékařskou prohlídku?
Ustanovení § 11 odst. 5 vyhlášky č. 79/2013 Sb., že jde-li o práce vykonávané na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, periodické prohlídky se neprovádějí.