Prostor přímo ve škole, který je přístupný všem žákům bez ohledu na věk či školní úspěšnost. Žáci či studenti zde tráví svůj volný čas bezpečně a smysluplně objevováním nových možností, vztahů a dovedností.
Co dělají děti v rámci volnočasového klubu?
To, co potřebují. Odpočívají, povídají si, tráví čas společně s kamarády a realizují své nápady.
Tuto novou metodiku přinesl projekt Podpora rovných příležitostí při NPI. Školám nabízí praktický návod, jak takový klub krok za krokem připravit a provozovat.
Na co při zakládání a vedení klubu nezapomenout?
Součástí metodiky je také praktický checklist, který školám umožní zorientovat se v problematice a naplánovat kroky podle vlastních možností.
Kdo v klubu pracuje?
V klubu jsou v ideálním případě dvě osoby. Jedna se může věnovat žákům individuálně a druká dohlíží na skupinové aktivity. Osobou, která v klubu pracuje a zodpovídá za jeho průběh může být vyučující, asistent/ka pedagoga, speciální
či sociální pedagog/žka, vychovatel/ka, pracovníka/ci volnočasových aktivit apod.
Jaká v klubu platí pravidla?
Každý klub má mít svůj řád, kde jsou uvdedny základní informace jako otevírací doba, podmínky přihlášení, základní normy chování v klubu (např. dle řádu školy)
Volnočasový klub funguje v době mimo vyučování. Záleží na personálních možnostech školy, zda bude otevřen celý týden či jen konkrétní dny.
==>> Chci si stáhnout metodiku Volnočasový klub jako bezpečné místo ve škole
Zdroj: NPI ČR, https://zapojmevsechny.cz/clanek/1243-volnocasove-kluby-jako-bezpecne-misto-ve-skole