Nový metodický materiál vytvořil NPI ČR ve spolupráci s iniciativou AI dětem, obsahuje praktické návody a postupy, jak AI začlenit do výuky i jak AI využít pro hodnocení.
Jak přenastavit výuku tak, aby podpořila kritické myšlení? Jak zamezit tomu, aby žáci používali AI k řešení úkolů, které by měli řešit sami?
Jak na zapojení AI žáky do výuky reagovat?
Nová metodika pomáhá nejen s integrací technologií, ale také s výukou etických témat, bezpečnosti práce s daty. nebo tvorbou digitálního obsahu v souladu s pěti složkami digitální kompetence.
Přináší konkrétní praktické odpovědi a inspirativní návody k využití AI ve výuce tak, aby sloužila jako dobrý nástroj pro rozvoj myšlení a ne jako jeho náhrada.
Dvě části metodiky Jak učit a hodnotit žáky v době umělé inteligence?
- 4 kroky ke smysluplnému učení s AI Pomáhají učitelům strukturovat výuku s ohledem na AI – včetně zmapování zkušeností žáků s AI až po formulaci výukových cílů, návrh aktivit a způsobů hodnocení.
- 10 způsobů využití generativní AI ve výuce Nabízí konkrétní příklady využití AI ve výuce různých předmětů, návody na rozvoj kreativity a kritického myšlení i tipy pro zodpovědné používání AI nástrojů.
==>> chci si stáhnout metodický materiál „Jak učit a hodnotit v době AI“ z webu NPI ČR
==>> chci si přečíst příklady promptů od AI dětem "Způsoby využití GenAI ve výuce"
Nezapomeňte, že široká podpora k digitálnímu vzdělávání je v NPI realizována v projektech, jejichž podpora končí na konci tohoto roku! Zapojte se včas a využijte celou šíři této nabídky.
Další metodické materiály NPI k AI si můžete stáhnout na webu NPI ČR věnovanému AI.
Zdroj: Tisková zpráva NPI ČR ze dne 28. srpna 2025