Průvodce Jak učit a hodnotit v době AI pro pedagogy 2. stupně ZŠ a SŠ

Vydáno: 2 minuty čtení

Nový metodický materiál vytvořil NPI ČR ve spolupráci s iniciativou AI dětem, obsahuje praktické návody a postupy, jak AI začlenit do výuky i jak AI využít pro hodnocení.

Jak přenastavit výuku tak, aby podpořila kritické myšlení? Jak zamezit tomu, aby žáci používali AI k řešení úkolů, které by měli řešit sami?

Jak na zapojení AI žáky do výuky reagovat?

Nová metodika pomáhá nejen s integrací technologií, ale také s výukou etických témat, bezpečnosti práce s daty.  nebo tvorbou digitálního obsahu v souladu s pěti složkami digitální kompetence.

Přináší konkrétní praktické odpovědi a inspirativní návody k využití AI ve výuce tak, aby sloužila jako dobrý nástroj pro rozvoj myšlení a ne jako jeho náhrada.

Dvě části metodiky Jak učit a hodnotit žáky v době umělé inteligence?

  • 4 kroky ke smysluplnému učení s AI Pomáhají učitelům strukturovat výuku s ohledem na AI – včetně zmapování zkušeností žáků s AI až po formulaci výukových cílů, návrh aktivit a způsobů hodnocení. 
  • 10 způsobů využití generativní AI ve výuce Nabízí konkrétní příklady využití AI ve výuce různých předmětů, návody na rozvoj kreativity a kritického myšlení i tipy pro zodpovědné používání AI nástrojů. 

==>> chci si stáhnout metodický materiál „Jak učit a hodnotit v době AI“ z webu NPI ČR

==>> chci si přečíst příklady promptů od AI dětem "Způsoby využití GenAI ve výuce"

Nezapomeňte, že široká podpora k digitálnímu vzdělávání je v NPI realizována v projektech, jejichž podpora končí na konci tohoto roku! Zapojte se včas a využijte celou šíři této nabídky. 

Další metodické materiály NPI k AI si můžete stáhnout na webu NPI ČR věnovanému AI

Zdroj: Tisková zpráva NPI ČR ze dne 28. srpna 2025