Dotace

Do vyúčtování dotace za školní rok 2022/2023 patří i ty náklady předmětného školního roku, jejichž úhrada proběhne až v následujícím školním roce, tj. v 09/2023 (např. mzdy a příslušné odvody). Mohu na dohadnou položku k 31. 8. 2023 zaúčtovat fakturu za účetnictví, která se vztahuje k 08/2023, ale byla vystavena v 09/2023 a uhrazena až v 10/2023? Jedná se o soukromou školu, která obdržela dotaci na provoz z MŠMT. 
Vydáno: 26. 08. 2024
Škola spravuje osobní údaje žáků ve své školní matrice. Součástí školní matriky je i evidence členů spolku Klub přátel a to včetně osobních údajů. Při žádosti Klubu přátel o dotace vyžaduje poskytovatel dotace osobní údaje členů spolku (Jméno, příjmení a rok narození). Musí mít škola speciální souhlas zákonného zástupce o poskytnutí osobních údajů třetí osobě?
Vydáno: 06. 05. 2024
  • Článek
Od zahájení realizace projektů ve výzvách 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I a 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I uběhnou v dohledné době dva roky. To pro některé příjemce znamená ukončení realizace jejich projektu. Několik příjemců se také rozhodlo ukončit realizaci svého projektu před plánovaným datem ukončení z důvodu splnění všech navolených aktivit neboli šablon.
Vydáno: 21. 02. 2024
  • Článek
Každý ředitel školy již mnohokrát slyšel od vedoucí či personálu kuchyně, že v té staré kuchyni už nejde vařit a většina zařízení je v havarijním stavu. Neustálé opravy jen oddalují problém a nejdou provádět donekonečna.
Vydáno: 13. 12. 2023
  • Článek
Dne 7. 6. 2023 prezident ČR podepsal novelu zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Většina novinek je účinná již od 1. září 2023.
Vydáno: 24. 10. 2023
Lze předplatné Řízení školy online platit z OP JAK? 
Vydáno: 11. 10. 2023
  • Článek
V květnu 2022 byly v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský vyhlášeny krátce po sobě dvě výzvy pro školy a školská zařízení. Administrátoři z Odboru administrace zjednodušených projektů zkontrolovali a schválili ve výzvě 002 Šablony pro MŠ a ZŠ I celkem 6 815 žádostí o podporu a ve výzvě 003 Šablony pro SŠ a VOŠ I celkem 1 068 žádostí o podporu.
Vydáno: 19. 09. 2023
Vydáno: 15. 10. 2023
Lze z dotace poskytované na základě zákona o dotacích soukromým školám dle vyhlášky č. 306/1999 Sb. zakoupit IT vybavení do výuky za více než 80 000 Kč, např. SMART tabuli?
Vydáno: 29. 08. 2023
  • Článek
Již několik měsíců předkládají příjemci Řídicímu orgánu OP JAK zprávy o realizaci projektů z výzev Šablony I OP JAK (výzvy č. 02_22_002 a č. 02_22_003).
Vydáno: 23. 08. 2023
  • Článek
Žáci i učitelé v mnoha školách tráví dny v nezdravém vnitřním prostředí. I když se již některé školy pustily do jeho úpravy, obecně platí, že kvalita vnitřního prostředí ve školách je nesrovnatelně horší než například v moderních kancelářských budovách. Hlavním důvodem, proč školy v tomto ohledu pokulhávají, je nedostatek financí. V současné době mají ale školy a zřizovatelé jedinečnou možnost požádat o dotace. Celkem jde o bezmála 7,8 miliard korun. Problematika kvality vnitřního prostředí má ještě jednu rovinu, totiž připravovanou evropskou směrnici o energetické náročnosti budov (EPBD), která se bude vztahovat na všechny budovy, tedy i na školy. Pro ně může být směrnice impulsem k nastartování změn.
Vydáno: 23. 05. 2023
  • Článek
První výzvou v operačním programu Jan Amos Komenský pro zjednodušené projekty byla výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I. Podávání žádostí o podporu bylo mateřským a základním školám vč. školních družin a školních klubů, základním uměleckým školám, střediskům volného času a pedagogicko-psychologickým poradnám umožněno od 25. 5. 2022 do 28. 4. 2023.
Vydáno: 23. 05. 2023
Vydáno: 01. 01. 2024
  • Článek
S novým Operačním programem Jan Amos Komenský (OP JAK) je pro Řídicí orgán zásadní prioritou nabídnout školám a školským zařízením výzvy šablon, aby bylo možné navázat na šablony z posledních výzev Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Šablony OP JAK, určené především mateřským, základním, střední a vyšším odborným školám, jsou tak mezi prvními vyhlašovanými výzvami v rámci nového programového období.
Vydáno: 24. 05. 2022
Podle vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, § 6 odst. 2 první věta nesmí měsíční výše úplaty přesáhnout 50 %  skutečných průměrných neinvestičních  nákladů školky, které připadají na předškolní vzdělávání dítěte ve školce v uplynulém kalendářním roce. Započítávají se do výše neinvestičních nákladů školy i dotace?
Vydáno: 08. 03. 2022
OP JAK bude v oblasti VaV podporovat intervence v tématech reagujících na zásadní nedostatky českého systému VaVaI formulované zejména v Národní politice VaVaI 2021+, Národní výzkumné a inovační strategii inteligentní specializace ČR (Národní RIS3 strategie), Inovační strategii ČR 2019-2030 a v dalších strategických a analytických materiálech národní i evropské úrovně.
Vydáno: 01. 03. 2022
Vyúčtování peněz na Podpůrná opatření. Jsme soukromá škola. Dostáváme peníze na asistenty pedagoga a řeším problém týkající se účetnictví a následného vykazování dotace. Máme od poradny přiznaného asistenta pedagoga na 20 hodin týdně. Třída má ale hodin více a my chceme, aby tam byl pedagog stále. Třeba o 4 hodiny více. Jsme ochotni ho doplatit z dotace určené na další provoz. Do teď jsme ale účtovali celý úvazek do nákladů podpůrných opatření. Mzdy jsme měli relativně nízké, takže se z dotace celý úvazek pokryl. Vzhledem k tomu, že je při poskytnutí celého obsahu podpůrného opatření dovoleno si peníze ponechat na jiné náklady,  nepovažuji tuto cestu za nějaké zneužití dotace. Pokud by tato cesta nebyla správná, musela bych každou smlouvu asistenta pedagoga buď rovnou rozdělit na dvě nebo při vyúčtování mezd dělit nákladově na hodiny, které jsou poradnou přiznány a hodiny, které jsou navíc. To považuji za komplikované. Zvláště při komunikaci s externí účetní firmou. Je náš způsob účtování obhajitelný?
Vydáno: 15. 12. 2021
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlásilo dne 28. ledna 2021 dotační výzvu na podporu vzdělávání cizinců v povinném předškolním vzdělávání v roce 2021.
Vydáno: 14. 02. 2021
Vykazujeme žáky, kteří dle podpůrných opatření mají nárok na pedagogickou intervenci. Zároveň máme z dotačního programu  kroužek doučování, který jsme otevřeli pro tyto žáky. Zajímá nás, zda je možné tyto intervence platit přednostně z dotačního projektu.  Domníváme se, že hlavní je poskytnout dětem intervenci a na její formě tolik nezáleží. Finanční prostředky poskytnuté krajem na intervenci nám zatím zůstávájí na mzdovém účtu a použijeme je na odměny na konci školního roku. Je to takhle možné?
Vydáno: 22. 11. 2020