Aktuality - strana 352

Práce na úpravách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), který je podle oddílu A části A1 nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, určený pro obor vzdělání 79-01-C/01 Základní škola, byly zahájeny na podzim roku 2011.
Vydáno: 04. 02. 2013
V příloze naleznete třetí číslo elektronického Newsletteru Operačního programu Vzdlávání pro konkurenceschopnost (OP VK), který připravila Sekce řízení OP VK ve spolupráci s Odborem vnějších vztahů a komunikace MŠMT.
Vydáno: 01. 02. 2013
Do života hodně lidí vstoupilo něco nečekaného - narodilo se jim postižené dítě, u blízké osoby se objevila závislost či vážná nemoc nebo třeba o někoho dlouhodobě pečují. Taková situace je psychicky náročná a ti, kdo se o někoho starají nebo musí řešit závažné rodinné problémy, se časem dostávají do situace, že sami potřebují pomoc a podporu. Podobně jsou na tom i lidé, pro které se stala péče o nemocné, postižené nebo problémové osoby profesí – například učitelé speciálních škol nebo pečovatelé a asistenti nemocných a tělesně a mentálně postižených. A právě pro všechny „pečující“ je tady sdružení UŽ TI ROZUMÍM!
Vydáno: 01. 02. 2013
Na základě pokusného ověřování individuálního (domácího) vzdělávání na 2. stupni základních škol MŠMT připraví návrh jeho zapracování do novely školského zákona.
Vydáno: 30. 01. 2013
Klíčové kompetence jsou terminus technicus, který do českého školního vzdělávání vnesly rámcové vzdělávací programy. České školství se s ním už roky potýká a nikdo přitom pořádně neví jak. Trochu více světla do...
Vydáno: 30. 01. 2013
V úterý 29. ledna 2013 proběhlo první jednání resortní pracovní skupiny k optimalizaci statistických šetření tvořené ze zástupců ministerstva, CERMATu, ČŠI, NÚV, Magistrátu hl. m. Prahy a jednotlivých krajů. Hlavním sledovaným cílem této řízené spolupráce je snížení administrativní zátěže dopadající na školy a školská zařízení. Pracovní skupina byla zřízena 1. náměstkem ministra školství, mládeže a tělovýchovy Jiřím Nantlem v souladu s procesem debyrokratizace resortu zahájeném ministrem Petrem Fialou.
Vydáno: 30. 01. 2013
Je vaším cílem ve vzdělávání množství informací, které si žáci zapamatují, nebo způsob, jak s nabytými informacemi umí žáci pracovat? Zajímá vás, jakými způsoby můžete hodnotit dopady svého působení na...
Vydáno: 29. 01. 2013
Upozornění pro příjemce na nejčastější chyby zjištěné při kontrole monitorovacích zpráv. V přiloženém souboru naleznete seznam nejčastějších chyb zjištěných při kontrole monitorovacích zpráv. Další nejčastější chyby, se kterými se při...
Vydáno: 28. 01. 2013
Programové financování umožňuje řešit takové ekonomické aspekty vzdělávání a školských služeb, jejichž promítnutí do republikových normativů buď není možné (opatření, která se nedotýkají všech škol a školských zařízení stejného druhu,...
Vydáno: 25. 01. 2013
Problém s tím, jaká kalkulačka bude povolena u státní maturity z matematiky, řeší středoškolská učitelka Iva Nosková. Celá otázka má ale obecnější rozměr. Která z informací od CERMATu má větší „právní váhu“? Ta zveřejněná na stránkách novamaturita.cz, nebo ta, kterou se učitelé dozvědí z elektronického či tištěného zpravodaje? A co si vybrat, pokud jsou tyto dvě informace v rozporu? O písemnou odpověď na jednotlivé otázky jsme požádali ředitele CERMATu Jířího Zíku, jeho odpověď publikujeme v druhé polovině článku.
Vydáno: 25. 01. 2013
„Média a my“ je tématem III. přípravného setkání Pražského studentského summitu, které za podpory České televize proběhne 26. ledna na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Vydáno: 24. 01. 2013
MŠMT zveřejnilo aktualizované údaje o mateřských školách, základních školách, středních školách, konzervatořích a vyšších odborných školách za období 1989/90-2012/13.
Vydáno: 23. 01. 2013
Česká společnost se v posledních deseti letech výrazně proměnila. Změnil se styl života, rodina, způsob uvažování dospělých i dětí, poznamenala nás ekonomická krize a její dopady v podobě obavy o budoucnost a zaměstnání. To vše má významný dopad na to, jak rodiče, děti a mladí lidé přistupují ke vzdělávání a školství.
Vydáno: 21. 01. 2013
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala se dnes v Židlochovicích zúčastnil jednání Asociace krajů ČR. S hejtmany jednal o aktuálních otázkách regionálního školství a především o přípravě reformy financování regionálního školství.
Vydáno: 21. 01. 2013
Kulaté stoly CŠM jsou místem setkávání lidí, kteří mají zájem o řízení škol a školství. Slouží k vzájemnému pochopení, tříbení názorů a formulaci stanovisek.
Vydáno: 21. 01. 2013
Od školního roku 2013/2014 nabude účinnosti upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.  Úpravy mohou školy začlenit ke svým ŠVP formou jednoho dodatku.
Vydáno: 21. 01. 2013
Materiál č.j. MŠMT-45853/2012-23 Pokyn ministerstva k provedení § 6 odst. 5 zákona č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů, za kalendářní rok 2012.
Vydáno: 17. 01. 2013
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravuje dokument Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, jehož cílem je aktualizovat a konkretizovat směry rozvoje celého vzdělávacího systému. Strategie vznikne na základě veřejné konzultace, kterou ministerstvo zahájí na konferenci dne 17. ledna 2013. Jako podklad pro veřejnou konzultaci současně ministerstvo představí vstupní materiál k přípravě Strategie vzdělávací politiky 2020, který vychází ze shrnutí hlavních směrů rozvoje vzdělávacího systému.
Vydáno: 17. 01. 2013
Propojení iniciativ neziskového, akademického i komerčního sektoru s aktivitami Ministerstva školství (MŠMT) má letos významně přispět ke změně vzdělávání v České republice.
Vydáno: 16. 01. 2013
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo ve spolupráci s partnery individuální projekt národní POSPOLU, který je zaměřen na přímou podporu spolupráce škol a firem při vzdělávání žáků středních škol v oblasti praktického vyučování u zaměstnavatelů.
Vydáno: 15. 01. 2013