Vybraná zjištění z hodnocení přihlášek žáků na střední školy ve šk. r. 2023/2024

Vydáno: 1 minuta čtení

Sekundární analýza

Ve školním roce 2023/2024, v rámci přijímacího řízení na střední školy, byla uchazečům poprvé nabídnuta možnost podat přihlášku elektronicky nebo v papírové formě, přičemž nejčastěji uváděli tři preferované kombinace škol a studijních oborů. 
Statistiky podaných přihlášek zveřejnilo ve své zprávě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Česká školní inspekce ve své sekundární analýze tyto informace dále rozšiřuje o další podrobnosti. 
Hlavním záměrem zprávy je zhodnotit vztahy mezi obory vzdělání, které byly zvoleny uchazeči o studium na středních školách, a vybranými charakteristikami jimi navštěvovaných základních škol. Analýza vychází z dat poskytnutých Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání na přelomu března a dubna. Vybraná data jsou také vizualizována v grafech na www.vzdelavanivdatech.cz

 

Sekundární analýzu si můžete přečíst ve formátu elektronické publikace nebo si ji stáhnout ve formátu pdf.

Zdroj: https://csicr.cz/cz/Aktuality/Sekundarni-analyza-Vybrana-zjisteni-z-hodnoceni-pr