Možnosti multisenzorické výuky cizího jazyka v mateřské škole

Vydáno:

Od září loňského roku probíhá v 17. MŠ Plzeň-Slovany pravidelné seznamovaní dětí s anglickým jazykem. Každá třída se v určeném čase schází se mnou a prostřednictvím různých aktivit se „učí“ svoje první slovíčka, obraty a fráze. Nejedná se o výuku klasickou, jakou známe ze základní školy, využíváme zde přímé metody se zapojením multisenzorického přístupu.

Multisenzorický přístup usnadňuje učení, protože děti mají možnost vnímat a získávat poznatky více smysly najednou (vizuálně, hapticky, motoricky, auditivně a olfaktoricky). Proces vlastního osvojování si je potom rychlejší a důkladnější, než pokud se zaměříme na vnímání pouze jedním smyslem. Multisenzorická výuka se jeví jako vhodná u jakékoli věkové kategorie, u dětí z mateřské školy však využívá přirozených herních a pohybových prvků za současné přítomnosti učení se vnímání světa.
Při tvorbě celoročního plánu jsem zvolila tematicky zaměřený program. V následujícím textu si ukážeme některé příklady a

Související dokumenty