Žijeme v době, kdy hodnota stále přibývajících a rychle se měnících informací nevzrůstá, ale naopak klesá. Najít to, co je podstatné a do určité míry pravdivé, není snadné a vytvořit si čas na přemýšlení (natož fantazírování) je stále těžší.
I kdybychom sebevíce chtěli, nemůžeme pojmout do své hlavy vše, co lidstvo vymyslelo, čeho dosáhlo nebo co vytvořilo. Nemůžeme rozumět všemu a nemůžeme být odborníky na vše. Můžeme si možná vybrat jednu nebo dvě oblasti zájmu, kterým se pak věnujeme, abychom jim jakž takž porozuměli.
V letošním školním roce jsem získala na ZUŠ jednu zkušenost. Zjistila jsem, že pokud máte ve škole žáka nebo žáky, kteří potřebují vyšší míru podpory při vzdělávání (např. z důvodu svých speciálních vzdělávacích potřeb anebo také z důvodu dopadů distanční výuky na jeho vzdělávání), systémové možnosti v rámci ZUŠ jsou omezené. Můžete samozřejmě doufat (a na to se v prostředí ZUŠ hodně spoléhá), že v hudebním oboru převažuje individuální výuka, kde se učitel může potřebám žáka