Aktuality - strana 323
Především v okolí velkých měst řeší ředitelky a ředitelé základních škol problém, jak mají nastavit kritéria pro přijetí do prvních tříd tak, aby vyhověli zájmům zřizovatele, který žádá, aby byly přednostně přijaty děti z obce, která školu zřizuje, a zároveň nebyla tato kritéria považována za diskriminující. Vedení škol se obává, že pokud u zápisu některé děti odmítnou, neobstojí jejich rozhodnutí před soudem, případně před posouzením ombudsmana.
Zde naleznete sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se určují konkrétní termíny konání didaktických testů a písemných prací společné části maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období roku 2014.
Vysoká škola CEVRO Institut se rozhodla uspořádat soutěž o nejlepší studentské eseje na téma Svoboda a její nepřátelé.
Ve dnech 10. - 14. března 2014 pořádá vysoká škola CEVRO Institut již čtvrtý ročník unikátního vzdělávacího projektu, který studentům, zejména maturitních ročníků, umožní vyzkoušet si na týden život studenta vysoké školy.
Organizace, které obdržely dotace od odboru pro mládež MŠMT v rámci Programů státní podpory práce s dětmi a mládeží pro NNO na léta 2011-2015 nebo programu Podpora soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání, vyúčtují dotace za rok 2013 na níže uvedených formulářích a zašlou odboru pro mládež MŠMT nejpozději do 31.1.2014.
Do 31. ledna lze na MŠMT zasílat nominace kandidátů na Medaili Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Medaile i letos udělí ministr školství, mládeže tělovýchovy u příležitosti Dne učitelů.
V souvislosti s nadcházejícím Rokem české hudby 2014 byly na konci roku 2013 otevřeným dopisem 1. náměstka ministra, pana PhDr. Jindřicha Fryče, školy informovány o projektech a aktivitách, které MŠMT k tomuto významnému výročí připravilo. Zároveň pan náměstek vyzval školy k tomu, aby svými chystanými projekty a aktivitami tento významný kulturní podnik podpořily.
Zde naleznete výnos č. 10/2013 ze dne 18. 12. 2013, kterým se upravuje postup při organizaci vyřizování žádostí žáků o přezkoumání maturitní zkoušky.
Jste v plné přípravě na maturitní zkoušku? Chcete si udělat obrázek o tom, jaké typy úloh se mohou objevit v testu z matematiky, co všechno obnáší didaktické testy z jazyků či jak vypadá zadání písemné práce? Právě vám je určen Soubor vzorových úloh a zadání, který na oficiálních maturitních webových stránkách bude postupně nahrazovat starší maturitní a ilustrační testy.
Č.j. MSMT-32193/2013-2 Příkaz ministra č. 20/2013 ze dne 17. 12. 2013, kterým se ruší Příkaz ministra č. 33/2012 Ministr školství, mládeže a tělovýchovy podle části I. čl. 1a Organizačního řádu...
Ustanovení § 6 odst. 5 zákona č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů, ukládá právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení, s nimiž krajský úřad uzavřel smlouvu o zvýšení dotace, doložit nejpozději do 10. srpna následujícího kalendářního roku vynaložení zisku na vzdělávání a školské služby, popřípadě u škol a školských zařízení, které uskutečňují vzdělávací programy pro žáky se zdravotním postižením, i na rehabilitaci potvrzené auditorem. K tomu vydává Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy tento pokyn ministerstva.
Dne 12. prosince 2013 schválila porada vedení materiál Výsledky hodnocení projektů dotačního programu Podpora soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání pro školní rok 2013/2014 a rozvojového programu Podpora okresních a krajských kol soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání pro školní rok 2013/2014.
Harmonogram soutěží vyhlašovaných MŠMT jako soutěže typu A, předmětové soutěže na školní rok 2013/2014.
V roce 2014 skončí projekt Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Nová závěrečná zkouška 2, v jehož rámci se připravují jednotné závěrečné zkoušky pro učně. Školy se však nemusí obávat, pro další roky zajistí jednotná zadání a metodickou podporu Národní ústav pro vzdělávání.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 3 vyhlášky č. 177/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů, určuje jednotné zkušební schéma (JZS) konání didaktických testů a písemných prací společné části maturitní zkoušky pro jarní zkušební období roku 2014.
Celkem je k 17. prosinci k povinným zkouškám jarního zkušebního období 2014 přihlášeno 89 687 maturantů, z toho 87 568 maturantů podalo přihlášku ke společné části maturitní zkoušky a 83 548 maturantů k profilové části. Ve společné části se pokusí uspět celkem u 432 844 zkoušek a dílčích zkoušek. Ještě do pátku 20. prosince běží termín pro předání a převzetí výpisu z přihlášek, v němž mají žáci možnost provést poslední kontrolu přihlášky.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zpracovává, předkládá a zveřejňuje v souladu s § 10 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), Výroční zprávu o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy. Výroční zprávy do roku 2011 byly zpracovávány vždy samostatně, počínaje letošním rokem došlo v rámci optimalizace ke sloučení Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy a Výroční zprávy o stavu vysokého školství pod jeden dokument, Výroční zprávu o stavu a rozvoji vzdělávání.
MŠMT stanovuje tímto výnosem postup pro vydávání rozhodnutí o povolení výuky některých předmětů v cizím jazyce pro základní a střední školy, který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2014. Dosavadní Pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k postupu při povolování výuky některých předmětů v cizím jazyce č.j. 527/2008-23 se s účinností od 31. 12. 2013 zrušuje.
Předkládaná zpráva shrnuje průběh dvouletého období pokusného ověřování Individuálního výchovného programu a představuje stěžejní výstupy tohoto šetření. Dále předkládá podněty pro podporu jeho využívání v širší praxi.
EDUin publikoval obrazový záznam kulatého stolu SKAV a EDUin z minulého týdne, kde se diskutovalo o vztazích ředitelů a zřizovatelů. Řešily se především otázky spojené s konkurzy a rekonkurzy, které vyvolala změna v zákoně stanovující funkční období ředitelů na šest let. Diskutovalo se o tom, zda posílily závislost ředitelů na politické reprezentaci obce či kraje.