Začleňování žáků a žákyň se znevýhodněním do běžných tříd

Vydáno: 1 minuta čtení

NPI ČR představujeme seriál, ve kterém prostřednictvím videoreportáží budete vstupovat do výuky běžných tříd. Zaměřuje se na začleňování žáků s vybraným druhem znevýhodnění.

První díl seriálu se zaměřuje na vzdělávání žáků a žákyní s lehkým mentálním postižením v běžné třídě

Začleňování žáků a žákyň s lehkým mentálním postižením (dále LMP) do běžných tříd podporuje rovné vzdělávací příležitosti a rozvoj inkluzivního prostředí. Osoby s LMP čelí kognitivním a sociálním obtížím, vyžadují individuální podporu a specifické pedagogické přístupy. Studie popisuje efektivní metody výuky, roli vyučujících a asistentů a přínosy skupinové práce. Komentované video ukazuje praktický příklad organizace výuky matematiky s důrazem na adaptaci obsahu pro žáky a žákyně s LMP.

  • Začleňování žáka s LMP
  • Projevy žáků a žákyň s lehkým mentálním postižením
  • Role vyučujícího a případná spolupráce s asistentem či asistentkou pedagoga

Více informací na webu NPI ČR

Jak vypadá hodina matematiky ve 3. ročníku na ZŠ T. G. Masaryka v Milovicích, kam chodí žáci a žákyně s LMP? Podívejte se na video

Zdroj: https://zapojmevsechny.cz/clanek/1122-zaclenovani-zaku-a-zakyn-se-znevyhodnenim-do-beznych-trid-1-dil-vzdelavani-zaku-a-zakyni-s-lehkym-mentalnim-postizenim-v-bezne-tride