NPI ČR představujeme seriál, ve kterém prostřednictvím videoreportáží budete vstupovat do výuky běžných tříd. Zaměřuje se na začleňování žáků s vybraným druhem znevýhodnění.
První díl seriálu se zaměřuje na vzdělávání žáků a žákyní s lehkým mentálním postižením v běžné třídě
Začleňování žáků a žákyň s lehkým mentálním postižením (dále LMP) do běžných tříd podporuje rovné vzdělávací příležitosti a rozvoj inkluzivního prostředí. Osoby s LMP čelí kognitivním a sociálním obtížím, vyžadují individuální podporu a specifické pedagogické přístupy. Studie popisuje efektivní metody výuky, roli vyučujících a asistentů a přínosy skupinové práce. Komentované video ukazuje praktický příklad organizace výuky matematiky s důrazem na adaptaci obsahu pro žáky a žákyně s LMP.
- Začleňování žáka s LMP
- Projevy žáků a žákyň s lehkým mentálním postižením
- Role vyučujícího a případná spolupráce s asistentem či asistentkou pedagoga
Jak vypadá hodina matematiky ve 3. ročníku na ZŠ T. G. Masaryka v Milovicích, kam chodí žáci a žákyně s LMP? Podívejte se na video