25. února 2025 EDUin představí Audit vzdělávacího systému za rok 2024.
Již tradičně bude Senát i letos hostit Audit vzdělávacího systému, který připravuje EDUin. Prezentace se uskuteční 25. 2. 2025 a jejím společným jmenovatelem jsou témata nadání a vzdělávací potenciál žáků. Jak moc staví česká společnost na důvěře, že každé dítě může být úspěšné, a jak se to promítá do praxe?
Audit za rok 2024 představí tři témata:
- Jaké místo mají mít ve vzdělávacím systému víceletá gymnázia?
Víceletá gymnázia byla zpočátku zřizována jako výběrové školy pro mimořádně nadané žáky. Jací žáci zde studují dnes a o co se opírá vysoká obliba tohoto typu škol? Odborníci se shodují na tom, že víceletá gymnázia českému vzdělávání spíše škodí, odvahu je omezit zatím politici nenašli. Analýza představí dostupná data, názory a otevře prostor pro diskusi.
- Proč ve školách nevidíme nadané děti?
České školy vykazují jen velmi nízké procento nadaných a mimořádně nadaných žáků. Vymyká se česká populace statistikám, nebo je problém jinde? Analýza rozkrývá, jak v současnosti probíhá identifikace nadaných ve školách, jak vypadá jejich podpora ve výuce a jak ji posílit.
- Jak důležitý je kariérový rozvoj a jak ho umožnit všem žákům?
Vnímání kariérového rozvoje se posunulo a dnes se již nepovažuje pouze za nástroj výběru profesní dráhy žáků. Mnohem více staví na dovednosti žáků naučit se rozeznávat svůj vzdělávací potenciál, kterou by pomáhali budovat učitelé a kariéroví poradci již od mateřských škol. Je to reálná představa a lze tento prvek začlenit do českého vzdělávání? Analýza popisuje stav kariérového poradenství na různých stupních škol a dostupná řešení.
Zdroj: Pozvánka ze dne 13. ledna 2025, EDUin