Pravidelná setkání, sdílení nových poznatků či zkušeností, doporučení k tvorbě lekcí. To vše přináší učící se komunity učitelů z různých škol se stejnými či příbuznými obory. Předávají si navzájem své zkušenosti, empirie, koncepce či zážitky.
Koncept učících se organizací (anglicky Learning Organizations) původně představili Chris Argyris a Donald Schon. Jejich teorie optimalizuje výkon jednotlivce i týmu. Klade důraz na rovnováhu mezi osobní iniciativou, kreativitou a na straně druhé směrnicemi, legislativou a dalším řádově nastavenými aspekty. Jak tuto teorii přenést do světa vzdělávání?
- Článek časopisu Řízení školy: Učící se skupiny v síti škol
- Pracovní situace: Kooperace učitelů ve světle profesního učení
- Pracovní situace: Cíle profesního učení
- Článek časopisu Řízení školy: Principy profesní učící se komunity: Začínejte hledáním společného cíle
- Seriál časopisu Řízení školy: Pedagogové jako lídři reformy vzdělávání
- Článek časopisu Řízení školy: Pojďme se učit - z toho, jak se učí naši žáci. Pojďme se učit - s radostí a naplno!
- Článek časopisu Učitelský měsíčník: Jak zlepšit učení svých žáků? Klíčem je spolupráce a společná reflexe učitelů
- Článek časopisu Řízení školy: Otevřené hodiny jako formát společného profesního učení
- Článek časopisu Řízení školy: Ve své kultuře má ředitel školy zakotveno: "To, co chci, aby dělali `moji` učitelé, to napřed vyzkouším a udělám sám..."
- Článek časopisu Řízení školy: Jak se učitelé společně učí v lokalitě Most
- Článek časopisu Řízení školy: Naše cesta společným profesním učením v lokalitě jižní Čechy
Zdroj: Řízení školy