PAQ Research vydal aktuální verzi reportů pro všechny obce s rozšířenou působností v Česku. Jak se na území vašeho ORP vyvíjí zameškané hodiny, výsledky v přijímacích zkouškách, účast v mateřských školách, počty psychologů nebo sociální problémy v mikroregionu?
Zřizovatelé, ředitelé, pracovníci sociálních služeb či neziskové organizace! Znáte nejpalčivější problémy ve vašem okolí? Reporty nabízí i realistické cíle a přehled doporučení a dobré praxe.
Chci si stáhnout report: Reporty stahujte tady.
Každá z 206 původních analýz obsahuje i přehledné shrnutí, které si každý může projít během pár minut.
Václav Korbel, šéf projektu v PAQ Research, připomíná, že reporty pomáhají i se zvládnutím změn, které přináší novela školského zákona, jako např. financování nepedagogů, parametrizované pozice psychologů, speciálních a sociálních pedagogů, slučování menších škol (s počtem žáků pod 180 žáků).
Zlepšování často vidíme v mikroregionech, kde dokážou aktéři spolupracovat. Ukazuje to příběh tří ORP – Bílina, Trutnov a Tišnov.
Zdroj: Jak se daří vzdělávání i u vás doma. Vydáváme aktualizované reporty pro každý mikroregion; https://mapavzdelavani.cz/analyticke-zpravy-pro-orp
Jaký je hlavní cíl aktualizovaných reportů vydaných pro obce s rozšířenou působností v Česku?
Aktualizované reporty pomáhají místním aktérům, jako jsou zřizovatelé, ředitelé či sociální služby, identifikovat hlavní problémy ve vzdělávání a navrhovat realistické cíle a doporučení pro zlepšení situace.
Jak reporty pomáhají v rámci změn přinášených novelou školského zákona?
Reporty poskytují data potřebná pro zvládnutí změn ve financování nepedagogů, parametrizaci pozic psychologů, speciálních a sociálních pedagogů a pro slučování škol s méně než 180 žáky.
Jak ovlivňuje financování nepedagogů novelou školského zákona obce?
Financování nepedagogů nově přešlo na obce, což klade nové nároky na jejich rozpočty a vyžaduje efektivní využití dostupných dat pro správu a plánování těchto pozic.