Jak vychovávat odvážné jedince, kteří se nebojí ptát, zpochybňovat, hledat nové cesty?

Vydáno: 2 minuty čtení

Odpovědi na otázku jaká je role odvahy ve vzdělávání hledali učitelé a odborníci z řad neziskových organizací i samosprávy v rámci konference EVVO. Osmý roční Národní konference EVVO měl podtitul: Odvaha ve vzdělávání – vzdělávání k odvaze.

Konferenci uspořádala Lipka ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí, FSS MU a Jihomoravským krajem. Akce se konala pod záštitou ministra životního prostředí Petra Hladíka.

"Odvaha znamená, že pokud věříme, že je něco správné, jsme ochotni dělat i nepopulární a náročné kroky. A to platí ve všech aspektech života, včetně vzdělávání. Je to umění se ptát, kriticky přemýšlet, riskovat nové přístupy, otevírat obtížná témata, učit se z chyb a hledat vlastní cestu," uvedl v úvodu své řeči ministr životního prostředí Petr Hladík.

Odpolední panelová diskuse 4 bývalých ministrů životního prostředí Rut Bízkové, Martina Brusíka, Bedřicha Moldana a Ladislava Miko se nesla v duchu tématu "Odvaha rozhodovat.“

Nejen panelovou diskusi ale také záznamy příspěvků najdete na webu konference EVVO - videogalerie.

Zdroj: Redakce Řízení školy, https://mzp.gov.cz/cz/pro-media-a-verejnost/aktuality/archiv-tiskovych-zprav/odvaha-ve-vzdelavani-8-narodni-konference; https://konference-evvo.cz/program/

Jaké bylo hlavní téma 8. Národní konference EVVO?

Hlavním tématem konference bylo "Odvaha ve vzdělávání – vzdělávání k odvaze", zaměřující se na to, jak vychovávat jedince, kteří se nebojí zpochybňovat, hledat nové přístupy a aktivně se zapojovat do řešení environmentálních výzev.

Co je hlavním cílem iniciativy podporované konferencí?

Konference má za cíl podpořit vytváření generace, která rozumí environmentálním souvislostem, je vnímavá a aktivně jedná v souladu s hodnotami udržitelného života.

Jakým způsobem se konference snažila podporovat odvahu ve vzdělávacím procesu?

Konference nabízela inspirace z praxe, odborné vhledy a panelové diskuse, které měly za cíl posílit učitele a další vzdělávací pracovníky v implementaci odvahy do vzdělávání.