Studie z dílny E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci odhaluje způsoby, jakými žáci integrují umělou inteligenci do svých školních a volnočasových aktivit. V jaké míře využívají AI samotné školy?
Aktuální výzkumná zpráva připravená experty z Centra prevence rizikové virtuální komunikace (PRVoK) na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci přináší rozsáhlou analýzu využívání AI technologie žáky základních a středních škol v České republice. Do výzkumu se zapojilo přes 28 tisíc žáků z celé republiky a výsledky odkrývají významné trendy i výzvy.
- ChatGPT je nejoblíbenějším nástrojem generativní AI.
- Žáci nejčastěji používají AI pro pomoc s domácími úkoly.
- Čtvrtina žáků tvrdí, že o umělé inteligenci ve škole nikdy neslyšela.
- Většina žáků věří, že AI učitele nenahradí.