AIDIG - digitální kompetence učitelů

Vydáno: 2 minuty čtení

Spojení umělé inteligence s revizemi rámcových vzdělávacích programů představuje důležitý krok v modernizaci českého vzdělávacího systému. K dosažení stanovených cílů a očekávaných výsledků učení v rámci RVP ZV je nutné kontinuální vzdělávání a metodická podpora učitelů a vedení škol. Proto vznikl projekt NPO 3.1 – AIDIG.

V rámci projektu NPO 3.1  AIDIG jsou podpořeny například tyto aktivity: 

  • Aktivita 1 – zajištění komplexní metodické podpory podle poslední verze evropského rámce digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu) pro účely dalšího vzdělávání pedagogů.
  • Aktivita 2 – zajištění podpory pedagogů (MŠ, ZŠ, SŠ) v dalších tématech souvisejících s masivním rozvojem digitálních technologií, včetně nástrojů generativní umělé inteligence.
  • Aktivita 3 – poskytování podpory pedagogům předškolního vzdělávání (mateřské školy byly v roce 2022 podpořeny z projektu NPO 3.1 DIGI, kdy si mohly pořídit digitální učební pomůcky a tzv. unplugged aktivity pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence dětí, další podpora jim však z tohoto projektu poskytnuta nebyla).

V návaznosti na projekt NPO 3.1  AIDIG byla MŠMT vyhlášena další výzva za účelem bezplatné přípravy vzdělávacích aktivit (kurzů) a jejich následné poskytnutí pedagogickým pracovníkům k rozvoji jejich digitálních kompetencí dle evropského rámce DigCompEdu v souladu s metodickou podporou poskytovanou NPI ČR. Oprávněnými žadateli byly příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Lektoři těchto kurzů mají k dispozici od NPI ČR metodickou podporu, a především nově zpracované výukové materiály, které vznikly díky finančním prostředkům z projektu NPO 3.1  AIDIG, např. DigCompEdu kuchařka. Aktuální nabídka kurzů je dostupná v části Digitalizace vzdělávání na mojeedu.npi.cz.

==>> Chci více informací na edu.cz

Zdroj: https://edu.gov.cz/projekt-npo-3-1-aidig-podpora-umele-inteligence-ve-vzdelavani-a-rozvoj-digitalnich-kompetenci-ucitelu/