Aktuality - strana 5
Duševní zdraví studentů na středních školách se podle školních psychologů v čase zhoršuje. Průzkum uskutečnila v lednu 2024 společnost GTS Alive, která mimo jiné vydává a spravuje studentské a učitelské průkazy ISIC a ITIC.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy je připraveno v průběhu roku dodatečně zvýšit rezervy spravované krajskými úřady tak, aby bylo možné dofinancovat až 2,5 tisíce nezbytných nepedagogických pozic, které aktuálně nejsou pokryty normativním rozpisem.
Audit vzdělávacího systému za rok 2023 nabídl nezávislou analýzu toho, jak se v České republice daří zavádět Strategii 2030+, jak probíhá proměna středoškolské oborové soustavy a zda a jak se má začlenit sociální práce do škol. EDUin publikuje Audit každoročně, letos již po jedenácté.
S ohledem na rostoucí poptávku škol po nástrojích, které pomáhají rozvíjet klíčové kompetence stanovené v RVP, vám SCHOLA EMPIRICA představuje roční program zaměřený na systematický rozvoj měkkých dovedností žáků na základních školách – Skills Builder Akcelerátor pro školní rok 2024/25.
Alarmující je v Česku i stále rostoucí počet obézních dětí.
Reportáž ze ZŠ Za Chlumeme v Bílině na Teplicku.
Připojte se 18. 3. 2024 na 2. odborný panel MŠMT k tématu „Předškolní vzdělávání v datech“.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo variantní řešení, jejichž cílem je omezit vysoký počet odkladů povinné školní docházky. Usiluje tak o nápravu situace, kdy je Česká republika podle mezinárodních srovnání i dat České školní inspekce zemí s výrazně nejvyšší mírou odkladů školní docházky v Evropě. Průměrný podíl dětí, které zahájí školní docházku s odkladem, je v tomto školním roce přes 24 procent, v řadě srovnatelných zemí jde přitom jen o jednotky procent. MŠMT proto předkládá k odborné i politické diskuzi čtyři možné varianty řešení.
Soutěž "Rozpočti si to!" představuje unikátní příležitost pro studenty základních a středních škol, jak se naučit základy správného hospodaření s penězi a rozvíjet svou finanční gramotnost. Přes praktické úkoly a interaktivní webovou aplikaci si účastníci osvojují nejen teoretické znalosti, ale získávají i cenné praktické zkušenosti.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zahájilo z pokynu ministra Mikuláše Beka práce na další fázi implementace Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ prostřednictvím implementace příslušných opatření Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky pro období let 2023–2027.
Odborníci upozorňují, že téma umírání a smrti má své nezastupitelné místo v životě dětí a mládeže. Přestože to může být náročné, je důležité s ním otevřeně pracovat i ve školním prostředí. Organizace Cesta domů proto pořádá debatu určenou pedagogům i široké veřejnosti, která se uskuteční v úterý 19. března v pražském kině Bio Oko.
Třetí ze série debat věnovaných výzvám ve vzdělávání se bude konat 4. dubna 2024 v Centru PANT Ostrava. Bude zaměřena na pedagogický leadership.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Českou školní inspekcí připravuje šetření jazykové připravenosti žáků – cizinců základních škol. Cílem je identifikovat žáky s nedostatečným jazykovým vybavením tak, aby bylo možné na ně lépe zacílit finanční i metodickou podporu ministerstva.
Přijímací zkoušky jsou samoúčelné, děti se kvůli nim učí nesmysly.
První kolo výzev evropských programů Erasmus+ a Evropského sboru solidarity, které spravuje Dům zahraniční spolupráce (DZS), přilákalo nejen dosud nejvyšší počet žádostí o financování projektů zahraničních výjezdů, ale i rozmanité skupiny nových žadatelů. Zájem roste u kulturních organizací a regionálních muzeí, ale také u sociálních či uprchlických center. Rozdělíme mezi ně větší rozpočet než kdy dříve.
Rozhovor s ředitelkou pražského Gymnázia Nad Štolou a předsedkyní Asociace ředitelů gymnázií
NPI vás zve ke sledování třídílného seriálu, který představuje strategické postupy pro podporu vnitřní motivace a sebedůvěry nejen u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsah seriálu byl vytvořen ve spolupráci s odborníky z poradenských pracovišť, pedagogy a asistenty pedagoga.
Z celkem 150 000 přihlášených, jejichž přihlášky jsou nyní v systému, tak elektronickou cestu při přihlašování využilo přibližně 90 % všech uchazečů. Přesný počet přihlášených bude znám poté, co ředitelé škol do systému zadají všechny přihlášky, které přišly v klasické listinné podobě. Podat přihlášku prostřednictvím DiPSy mohli uchazeči a jejich rodiče od 2. do 21. února 2024.