Systém podpory a vedení ředitelů škol - priority pro období 2025-27
Ředitelé škol nebo školských zařízení v České republice hrají klíčovou roli při zajišťování kvality vzdělávání, úspěšné implementaci revidovaných rámcových vzdělávacích programů a dalších cílů a opatření Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+.
- Pouze 22 % svého času tráví ředitelé pedagogickým vedením, které má přímý dopad na výsledky žáků. Naopak 40 % času věnují administrativě, téměř nejvíce v zemích OECD (TALIS, 2018).
- Průměrně se do konkurzu hlásí 2,3 uchazeči. Do 39 % konkurzů se přihlásil pouze jeden uchazeč, ve 2 % případů se nepřihlásil nikdo (ČŠI, 2025).
- Méně než pětina (18 %) ředitelů aktivně spolupracuje s řediteli jiných škol. To je nejnižší podíl z celé EU (TALIS, 2018).
Proto expertní panel Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR navrhl vizi, jak má takový systém podpory vypadat.
Zdroj: MŠMT