Aktivní škola – autoevaluace: Vlastní hodnocení školy v oblasti podpory pohybových aktivit žáků

Hlavním účelem metodického doporučení je pomoci vedení škol upravit režim školy tak, aby odstraňoval bariéry pro denní neorganizované pohybové aktivity žáků, ale i proměňoval uvažování pedagogů o vyšší podpoře pohybu na škole včetně jejich vlastního.

Hodnotí se pět oblastí, vzhledem k velmi různým podmínkám škol a rozdílnému zaměření je hodnoticí nástroj sestaven pro samostatné oblasti, kdy hodnocení jedné oblasti neovlivňuje celkový obraz školy. Základními oblastmi autoevaluace jsou Škola jako komunitní pohybové centrum, Podpora pravidelných pohybových aktivit žáků, Organizace školních akcí jako jedinečných událostí v programu školy, Podpora aktivního pohybového režimu žáků i učitelů školy v denním režimu a Podpora a vedení žáků v oblasti pohybu a zdraví. Hodnocení je vytvořeno tak, že každá oblast má pět úrovní aktivity školy od nejnižší aktivity (škola oblasti nevěnuje pozornost) až po systémovou podporu dané oblasti na základě plánů, evidence a zjišťování potřeb žáků a vzájemného souladu.

Zdroj: ČŠI