Podpora předškolního vzdělávání očima Strategie 2030+

O předškolním vzdělávání se teď hodně mluví, zejména díky studiím, které poukazují na jeho zásadní vliv na budoucí vzdělávací i pracovní úspěšnost. Proto není divu, že jednou z priorit Strategie 2030+ na roky 2020–2023 je právě podpora předškolního vzdělávání. Co implementační karta, která stanovuje aktuální opatření, obsahuje a jaké konkrétní kroky jsou navržené? Rádi vás kartou provedeme.

Jako průvodce světem předškolního vzdělávání a současné situace si vezmeme na pomoc Výroční zprávu České školní inspekce za školní rok 2019/2020, která hodnotí podmínky, průběh i výsledky vzdělávání. A také samotnou implementační kartu s názvem „Podpora předškolního vzdělávání“. Ta má celkem čtyři opatření rozepsaná do klíčových aktivit, které vám představíme.
Zvýšení účasti dětí v předškolním vzdělávání
Jak už bylo předesláno, z mezinárodních i národních šetřeních vychází, že žáci, kteří se dříve účastnili předškolního vzdělávání, dosahují při testech gramotností lepších výsledků a jsou méně ohroženi předčasnými odchody ze vzdělávání. Testování PIRLS poukazuje na skutečnost, že jeden rok v mateřské škole není pro