Aktuality - strana 307
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje rozvojový program Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2015 – Excelence středních škol 2015, jehož cílem je především podpora, zvyšování kvality a rozšiřování péče o talentované žáky na středních školách.
Eduard Zeman se funkce školského ombudsmana na ministerstvu školství ujal téměř přesně před dvěma měsíci. Za tu dobu se na jeho stole nakupilo již bezmála 170 případů, z nichž se mu polovina již podařila vyřešit.
Členové vlády na včerejší schůzi podpořili Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Návrh ministra školství Marcela Chládka reaguje jednak na neustálý vývoj digitálních technologií, a počítá také s postupným zapojením moderních technologií v rámci vyučování do výuky všech předmětů.
Ucelené informace k přihlašování žáků k jarnímu zkušebnímu období maturitní zkoušky konané v roce 2014/2015 přináší čtenářům nejnovější vydání Maturitního zpravodaje. Maturanti v něm mimo jiné naleznou také nejčastěji kladené dotazy související s přihlašováním.
O vítězi ceny Eduína 2014 rozhodne kromě odborné poroty i veřejnost. Hlasování odstartuje 15. 11. 2014 na www.eduina.cz/hlasuj. Každý zájemce může dát svůj hlas až třem projektům, které považuje za nejpřínosnější inovaci v oblasti vzdělávání. Nejzajímavějším projektům bude udělena Cena odborné poroty, Cena veřejnosti a vedle toho bude udělena novinka – EDUin uvede vybranou osobnost rozvoje českého vzdělávání do Auly slávy. Slavnostní vyhlášení proběhne 25. 11. Cenu vyhlásil EDUin se záměrem podpořit nové funkční trendy ve vzdělávání.
Český výbor světové organizace pro předškolní výchovu zve na konferenci, která se koná pod záštitou zástupkyně starostky městské části Praha 2, paní Jany Duchkové s názvem „Zdravý životní styl předškolních dětí...
V diskusi o zavedení jednotných přijímacích zkoušek na středních školách v ČR chybí podstatná fakta, a to porovnání se situací v zahraničí. Přinášíme proto srovnání způsobu přechodu mezi základní a střední školou v šesti zemích: ve Finsku, Švédsku, Polsku, Německu, Velké Británii a Francii. Zcela bez jednotných zkoušek se obejde například Finsko, v Polsku je způsob přijímání žáků ke studiu nejpodobnější tomu, co navrhuje ministr Marcel Chládek.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlásilo již pátý ročník rozvojového programu Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích - Excelence středních škol 2015. Cílem tohoto programu je podpora zvyšování kvality a rozšiřování péče pedagogů o talentované středoškolské žáky.
Datum konání: 27. listopadu 2014, 10.30 h Místo konání: Velký sál Novoměstské radnice, Praha 2 Počet hodin: 4 vyučovacích hodin Lektor/lektoři: Lektoři NIDV Organizační garant: PhDr. Ilona Juhásová, juhasova@nidv.cz,...
V prostorách Valdštejnského paláce Senátu Parlamentu České republiky se ve čtvrtek 30. 10. 2014 uskutečnil IV. kulatý stůl k uznávání neformálního vzdělávání. Nad akcí, která proběhla v rámci klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání, převzal záštitu předseda Senátu PČR Milan Štěch.
k poctě 70. narozenin PhDr. Jaroslava Šturmy
Konferenci pořádá katedra psychologie FF UK v Praze ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy a pod záštitou radního hlavního města Prahy doc. ing. Mgr. Martina Dlouhého, Dr., MSc.
která jako V. krajská konference prevence kriminality proběhne dne 26. listopadu 2014, od 9:00 do 15:00 hodin, v prostorách Krajské knihovny Karlovy Vary, Závodní 378/84, Karlovy Vary.
První vydání analýzy stavu českého vzdělávacího systému. EDUin bude tuto analýzu vydávat každoročně na přelomu října a listopadu.
Právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru v kontextu pravidel teoretické a praktické výuky ve školách a školských zařízeních.
MŠMT vydává doporučení mateřským školám a přípravným třídám základní školy k užívání technických pomůcek sloužících ke kontrole pohybu dětí nebo ke zvýšení jejich bezpečnosti mimo prostory školy.
Nejnovější Maturitní zpravodaj s pořadovým číslem 27 přináší nejen maturantům základní informace k maturitní zkoušce a detailněji upozorňuje mimo jiné na změny související s katalogy požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky pro letošní školní...
Ministerstvo kultury České republiky vás zve na výstavu „Sametová revoluce: jak to bylo?“, kterou pořádá při příležitosti 25. výročí listopadových událostí 1989.
pod záštitou hejtmana Středočeského krajem Ing. Miloše Petery
EDUin vítá ustavení Národní rady pro vzdělávání jako důležitého prvku vzdělávací soustavy, který pomůže udržet kontinuitu vzdělávací politiky při změně na místě ministra. Mělo by ale jít o nepolitický orgán, který bude umožňovat otevřenou diskusi a zohledňovat názory širokého pléna odborníků. Stávající složení Národní rady pro vzdělávání ale považujeme za nevyvážené, v Radě dostávají příliš velký prostor zájmové skupiny na úkor nezávislých odborníků.
V rámci hodnotících aktivit českého vzdělávacího systému se Česká republika pravidelně zapojuje také do mezinárodních šetření výsledků žáků, jako jsou PISA, PIRLS, TIMSS, ICILS nebo TALIS. Výsledkem jednotlivých šetření je vždy souhrnná analytická zpráva, která však jen okrajově komentuje příčiny a souvislosti daného stavu, jen velmi málo poskytuje návrhy pro jeho zlepšení a jen velmi málo nastiňuje další možné aktivity českých škol i vzdělávacího systému jako celku v příslušných oblastech. Právě s cílem lépe vymezit možné příčiny konkrétních výsledků žáků v jednotlivých mezinárodních šetřeních, zasadit je do patřičného kontextu a naznačit možné relevantní cesty do budoucna zpracovala Česká školní inspekce ve spolupráci s experty Univerzity Karlovy podrobnější sekundární analýzy.