Aktuality - strana 51

Cílem webinářů je poskytnout pedagogickým pracovníkům, studentům VŠ a dalším zájemcům o tuto tematiku základní vhled do výuky češtiny a rovněž do problematiky začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do českého vzdělávání.
Vydáno: 25. 04. 2022
Tento informační materiál připravilo MŠMT, aby spádové mateřské (MŠ) a základní (ZŠ) školy v souvislosti s přijímáním ukrajinských dětí do škol poskytlo jasný postup při potřebě financovat nárůsty počtu dětí a žáků, jazykovou přípravu a nově také možnost využít nepedagogickou pozici adaptačního koordinátora.
Vydáno: 24. 04. 2022
Projekt Čtení pomáhá rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři. Každý školák, který se zapojí do projektu, získá po úspěšném vyplnění testu kredit padesát korun, který věnuje na jeden z nominovaných projektů.
Vydáno: 24. 04. 2022
Právě teď se můžete přihlašovat na dvoudenní kurz Duševní zdravovědy akreditovaný v rámci DVPP. 
Vydáno: 23. 04. 2022
Statisíce zhlédnutí. Tisíce zpráv od žáků. Desítky videí na nejrůznějších sociálních platformách. Otevřená a příklady z praxe podložená kritika zastaralých pedagogických metod i špatných učitelů. Tím vším můžeme popsat Štěpánku Cimlovou. Neboli Štěkánku, učitelku z TikToku.
Vydáno: 23. 04. 2022
Donio je nejrychleji rostoucí crowdfundingová platforma v ČR. A co vlastně v Donio děláme? Měníme příběhy. Za dobu fungování jsme pomohli téměř 3 000 příběhům částkou 413 000 000 Kč. Zakládáme si na rychlosti, transparentnosti, předání 100 % částky. Staráme se o administrativu spojenou se sbírkou.
Vydáno: 22. 04. 2022
Propojit dějepis a tělocvik? Že to nejde? V Paměti národa to umíme! Přihlaste svou školu do Školní výzvy Běhu pro Paměť národa a naběhejte společně s dalšími školami 100 000 kilometrů.
Vydáno: 22. 04. 2022
Seznam všech veřejných, státních, soukromých, zahraničních vysokých škol a poboček zahraničních vysokých škol v České republice, které mohou na jejím území poskytovat vysokoškolské vzdělání, včetně odkazů na jejich webové stránky.
Vydáno: 22. 04. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vnímá potřebu zajištění podpory dětí a žáků i v sociální oblasti, a to zejména u těch ze sociálně znevýhodněného prostředí. „Jedním ze dvou strategických cílů nové strategie vzdělávací politiky ČR Strategie 2030+ je snížení nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnění maximálního rozvoje potenciálu žáků a studentů. Pro naplnění tohoto cíle je nezbytné posílení role sociální práce v rámci regionálního školství. Jednou z cest k zajištění těchto činností je i posílení pozice sociálního pedagoga, jejíž zavedení do škol je odbornou veřejností podporováno,“ říká ministr školství Petr Gazdík. Ministerstvo školství se v současné době nalézt správné nastavení pro ukotvení této pozice na školách.
Vydáno: 21. 04. 2022
Letní Akademie Než zazvoní je 4denní akreditovaný program pro zástupce škol s chutí posunout komunikaci školy na novou úroveň ve všech směrech. 
Vydáno: 21. 04. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu „NA UČITELÍCH ZÁLEŽÍ“ pro podávání žádostí o poskytnutí dotace na období od 15. 4. 2022 do 16. 5. 2022.
Vydáno: 20. 04. 2022
Česká republika se dlouhodobě zapojuje do mezinárodních šetření výsledků žáků. Jedním z těchto šetření je šetření TIMSS (International Trends in Mathematics and Science Study) sledující výsledky a trendy ve vzdělávání v oblasti matematiky a přírodních věd na základních školách. Díky pravidelnosti šetření, do kterého je Česká republika zapojena již od roku 1995, je možné pozorovat komplexní vývoj vzdělávání, který je navíc díky mezinárodnímu charakteru šetření možné porovnávat mezi participujícími zeměmi. V roce 2019 byl realizován již sedmý cyklus šetření TIMSS, kterého se zúčastnilo 64 zemí společně s dalšími 8 územně-správními celky.
Vydáno: 20. 04. 2022
Nové materiály k mediálnímu vzdělávání pro školy s využitím desítek příkladů dílčích narativů ruské propagandy souvisejících s válkou na Ukrajině
Vydáno: 19. 04. 2022
S nějakou formou duševních obtíží se setkalo každé páté dítě. Situace se prudce zhoršila během pandemie, kdy docházelo k přetížení krizových telefonických a chatových služeb. Nyní může pomoci Safezóna, kde mladí lidé najdou informace týkající se duševního zdraví, prevence psychických potíží a odkazy na příslušné organizace. A to hned a online.
Vydáno: 19. 04. 2022
Jste učitelky/učitelé a přemýšlíte o tom, jak při výuce podpořit vaše žáky, aby se rozvíjela jejich tvořivost a jejich kompetence k podnikavosti? Nebo jste žákyně/žáci a chtěli byste, aby vás výuka bavila a abyste mohli uplatnit svoje nápady v praxi? Ať tak či tak, zveme vás na workshop Rozvoj tvořivosti, který se uskuteční ve středu 20. dubna od 13.30 do 15.30 hodin v rámci Světového týdne kreativity ve vzdělávání.
Vydáno: 19. 04. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy („MŠMT“) zveřejnilo metodiku k odměňování ředitelů základních, mateřských, základních uměleckých a středních škol s doporučenými postupy pro zřizovatele. Hodnocení a odměňování práce ředitele škol je totiž plně jejich v kompetenci. Dosud však bylo v různých obcích, krajích či dobrovolných svazcích obcí – což jsou typičtí zřizovatelé veřejných škol, řešeno odměňování ředitelů velmi odlišně. Vydaná metodika nabízí návod, jak na objektivní a efektivní hodnocení kvality práce ředitele, a to nejenom v oblasti manažerského řízení organizace, ale zejména v oblasti pedagogického vedení školy.
Vydáno: 15. 04. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy („MŠMT“) připravilo leták s informacemi k tématu vzděláván dětí z Ukrajiny v mateřských školách v souvislosti s ukrajinskou krizí pro ředitele/ky mateřských škol a také děti z Ukrajiny a jejich rodiče.Děti z Ukrajiny mají možnost vzdělávat se v mateřských školách. Platí pro ně stejná legislativní ustanovení jako pro děti s trvalým pobytem v České republice. Není třeba, aby se děti ihned po příjezdu přihlásily do mateřské školy, i když jsou ve věku povinného předškolního vzdělávání. Důležité je dopřát dětem dostatek času na stabilizaci a adaptaci na nové prostředí. V adaptačním období je důležité zajištění základní potřeb, fyzické kondice a psychické zotavení z prožitých traumatizujících zážitků. Více informací viz leták v PDF níže.
Vydáno: 15. 04. 2022
V rámci Světového týdne kreativity ve vzdělávání, který trvá od 15. do 22. dubna 2022 proběhne řada akcí, workshopů či dílen. Mezi těmi, kteří za celým týdnem stojí, jsou i Pražský inovační institut a Podnikatelské a inovační centrum Hl. m. Prahy (PIC), kde se některé z událostí odehrávají. Během zmiňovaného týdne se v rámci projektu iKAP II – Inovace ve vzdělávání bude konat například workshop Rozvoj tvořivosti pro učitele a žáky nebo Prague Innovation Mixxer na téma Technologie a inovace ve vzdělávání. Teď bychom vás ale rádi pozvali na konferenci Tvořivost jako zdroj inovací a podstata vzdělávání, která se odehraje ve čtvrtek, 21. dubna od 13 do 18 hod. v PIC.
Vydáno: 14. 04. 2022
Základní škola Duhovka, sídlící v Praze 6, je vyhledávanou soukromou vzdělávací institucí. Česko-anglické vzdělání v tónech Montessori pedagogiky souzní s řadou rodičů, takže se vedení školy pokouší navyšovat kapacitu. Jak Duhovka vypadá? Kdo v ní učí? A může být soukromý sektor inspirací pro ten státní? Přečtěte si rozhovor s Jindřichem Kitzbergerem, který ji již dvanáctým rokem úspěšně řídí.
Vydáno: 14. 04. 2022
Když poprvé zaznělo, „co kdybychom tradiční adaptační pobyt pojali netradičně a strávili jej ve vlaku,“ zdálo se to hodně bláznivě. Nakonec z toho pro všechny zúčastněné bylo pět dní zážitků na celý život, nadšení rodičů, mile závistivé reakce veřejnosti v internetových diskusích a opravdu stmelený školní kolektiv.
Vydáno: 13. 04. 2022