Aktuality - strana 297
Článek obsahuje informace MŠMT k procesu přezkoumávání výsledků společné části maturitní zkoušky konané v podzimním zkušebním období 2015 formou didaktického testu.
EDUin, o. p. s., ve spolupráci s Nadačním fondem Tesco spustil další ročník programu Extra třída. Jedná se již o čtvrtou výzvu. Třídy z celé České republiky mohou získat až 30 000 Kč na projekty, které přinášejí zajímavé aktivity do obce, kde se škola nachází. Program je určen žákům 7., 8. a 9. tříd ZŠ, případně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Září, tedy počátek školního roku, je optimální pro registraci do tohoto programu, jelikož termín dokončení projektových žádostí je už 9. listopadu 2015.
Situační zpráva o inkluzivním vzdělávání popisuje aktuální informace o realizovaných či plánovaných opatření v návaznosti na schválenou novelu školského zákona § 16 (č. 82/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů).
„Mým plánem je podpořit rozvoj školství jak legislativně, tak i finančně. Chci co nejkvalitněji připravit realizaci společného vzdělávání a dokončit projednávání novely zákona o pedagogických pracovnících a vysokoškolského zákona,“ to jsou podle slov ministryně školství Kateřiny Valachové priority jejího resortu pro nový školní rok 2015/2016.
„Naším cílem není primárně závodit, předhánět se, bojovat a stavět někoho na piedestal. Chceme především pomáhat všem školám zlepšovat svůj web a nabídnout jim inspiraci prostřednictvím nejpovedenějších webů českého školství“, říkají o soutěži její organizátoři.
Seminář je určen pro ředitele škol, školní metodiky prevence, zástupce nestátních neziskových organizací a další zájemce, kteří se zabývají primární prevencí rizikového chování.
Rada hl. m. Prahy usnesením č. 1970 ze dne 25. 8. 2015 schválila Grantový program hlavního města Prahy pro oblast primární prevence ve školách a školských zařízeních. Hlavním cílem a účelem Grantového programu je podpora realizace efektivní primární prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních. Zajišťovateli primární prevence mohou být jak samy školy a školská zařízení, tak organizace specializované v oblasti primární prevence rizikového chování.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní institut pro další vzdělávání zvou na semináře pro pedagogy mateřských a základních škol pro žadatele rozvojového programu Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2016 s názvem: „Aktuální témata předškolního vzdělávání“.
Vzhledem k zahájení nového školního roku 2015/2016 a množícím se dotazům k přijímání do školní družiny/školního klubu podáváme upřesňující informace k přihlašování a přijímání. Úvodem upozorňujeme, že otázka kapacit školních družin je plně v kompetenci zřizovatelů (např. obcí, církví, právnických osob). Ministerstvo školství, mládež a tělovýchovy má roli především koncepční, legislativní a metodickou.
Program je určen pro právnické osoby vykonávající činnost mateřské školy nebo základní školy se zřízenou přípravnou třídou poskytující předškolní vzdělávání.
„Mým plánem je podpořit rozvoj školství jak legislativně, tak i finančně. Chci co nejkvalitněji připravit realizaci společného vzdělávání a dokončit projednávání novely zákona o pedagogických pracovnících a vysokoškolského zákona,“ to jsou podle slov ministryně školství Kateřiny Valachové priority jejího resortu pro nový školní rok 2015/2016.
Situační zpráva o inkluzivním vzdělávání popisuje aktuální informace o realizovaných či plánovaných opatření v návaznosti na schválenou novelu školského zákona § 16 (č. 82/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů).
Cílem analytické publikace je navázat na národní zprávu z šetření a prezentovat sekundární analýzy zaměřené na silné a slabé stránky českých žáků zejména s ohledem na dílčí témata (aspekty) počítačové a informační gramotnosti sledované v rámci šetření. Po představení testovaných témat a dovednostních úrovní a popisu podoby testových úkolů obsahuje tato publikace i podrobný pohled na jednotlivé testované oblasti počítačové a informační gramotnosti, včetně informací o tom, jak si čeští žáci vedli při řešení testových úkolů z jednotlivých témat a dovednostních úrovní. Protože Česká republika zaznamenala v šetření poměrně malý podíl žáků nejen na nejnižší, ale zároveň i na nejvyšší dovednostní úrovni, přináší publikace pohled na specifika žáků s nejlepšími i nejslabšími výsledky v testu. V závěru publikace jsou shrnuta klíčová zjištění a návrhy možných doporučení pro oblast vzdělávací politiky.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 3 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, určuje konkrétní termíny konání didaktických testů a písemných prací společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období roku 2016.
Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění nařízení vlády č. 367/2012 Sb. a nařízení vlády č. 167/2014 Sb., se doplňuje o obor vzdělání 79-43-K/61 Dvojjazyčné gymnázium.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR v návaznosti na vyhlášení rozvojového programu Podpora soutěží a přehlídek ve školním roce 2015/2016, vyhlašuje soutěže pro školní rok 2015/2016. Odbor vzdělávání, oddělení předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání (210) zveřejňuje propozice soutěží a soutěžních přehlídek žáků základních uměleckých škol hudebního a literárně dramatického oboru. Propozice soutěží jsou sestaveny podle návrhů předsedů a členů jednotlivých sekcí Ústřední umělecké rady základních uměleckých škol a jsou závazné pro všechny účastníky soutěží Soutěžními disciplínami hudebního oboru v uvedeném roce jsou: hra na elektronické klávesové nástroje, komorní hra s převahou dechových nástrojů, hra na akordeon, komorní hra s převahou smyčcových nástrojů, soutěžní přehlídka pěveckých sborů, skladatelská soutěž a soutěžní přehlídka literárně dramatického oboru.
Již 3. ročník Vědeckého jarmarku se koná 9. září 2015 v Praze na Vítězném náměstí. Patronem projektu je prof. RNDr. Václav Pačes, DrSc. Organizátoři jarmarku si dali za cíl hravou formou přiblížit vědu zejména studentům a žákům základních a středních škol, ale i zvídavým dospělým.
Nabízíme semináře týkající se problematiky autismu, především Aspergerova syndromu a vysokofunkčního autismu. Semináře jsou určeny pro rodiče, pedagogy, asistenty pedagogů a další odborné pracovníky.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, určuje časový rozvrh konání didaktických testů a písemných prací (jednotné zkušební schéma) společné části maturitní zkoušky a centrálně administrované nepovinné zkoušky profilové části Matematika+ pro podzimní zkušební období roku 2015.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy včera jednalo na úrovni náměstků se zástupci ministerstva zdravotnictví ohledně doplňkového prodeje některých potravin ve školách a školských zařízeních. Ministerstvo zdravotnictví by mělo některé odborné výhrady MŠMT zapracovat do prováděcího předpisu k novele školského zákona v průběhu příštího týdne.