Aktuality - strana 11
Původní návrh vyhlášky obsahoval snížení objemu financí na platy asistentů pedagoga, školní psychology či speciální pedagogy.
U dětí je potřeba rozvíjet dovednost užívat technologie ke svému prospěchu a zdraví
Nový projekt Národního pedagogického institutu podpoří učitele ve vzdělávání a vzájemné spolupráci, školám pomůže s aktuálními změnami vzdělávání
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1. 1. 2024 do 31. 8. 2024. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím období.
Česká školní inspekce připravila metodický dokument, jehož cílem je pomoci ředitelům škol a školských zařízení při šetření a vyřizování stížností a podnětů, které dostávají od žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob.
Stanovení dalších finančních prostředků pro mateřské, základní a střední školy a konzervatoře zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na rok 2024 na financování ukrajinských asistentů pedagoga.
Od 1. 1. 2024 je plánována účinnost nové legislativní úpravy přijímacího řízení do středních škol a konzervatoří. Legislativní dokumenty, metodické materiály, tiskopis přihlášky a další informace naleznete zde, na stránkách Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání a na nových webových stránkách sloužících k přihlašování.
Na konci listopadu končí projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro Hlavní město Prahu koordinoval Pražský inovační institut (Pii). Projekt, který trval dva a půl roku, byl zaměřený na pražské mateřské, základní a střední školy. Sdružoval čtyřiadvacet hlavních partnerů, kteří realizovali většinu aktivit. Byli mezi nimi neziskové organizace (např. Post Bellum, Člověk v tísni, InBáze, CEDU, SPKV a další) i školy a akademické instituce jako Univerzita Karlova, ČVUT nebo Smíchovská střední průmyslová škola.
Senátoři schválili poslanecký návrh novely školského zákona, která upravuje digitalizaci přijímacího řízení. V praxi to bude znamenat navýšení počtu škol na přihlášce, snazší přístup k informacím o výsledcích přijímacího řízení a nově také prioritizaci vybraných škol. Návrh novely školského zákona, kterou připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, teď míří k podpisu prezidentovi republiky. Novela bude účinná od 1. 1. 2024, uchazeči se budou moci přihlašovat elektronicky na SŠ už v příštím roce.
Cílem živě streamované debaty, která se uskuteční 13. prosince od 15 hodin, je představit zajímavé výukové a motivační aktivity s využitím digitálních technologií napříč předměty, v rámci projektů i mezipředmětových vztahů. A v neposlední řadě také ilustrovat přínos vzdělávání pedagogů i pedagogického sdílení v rámci školy (nejen) v tématech informatického myšlení a digitální kompetence.
Z důvodu rozpočtových škrtů v kapitole školství
Informace z právě vyšlé Tematické zprávy ČŠI přináší novinky.cz. Je za nízkým zájmem o druhý jazyk důraz kladený na gramatiku?
Do světového dne štědrosti a dobrých skutků se můžete zapojit i v ČR. Giving Tuesday se letos koná 28. listopadu.
V souvislosti se stávkou avizovanou na den 27. 11. 2023, u které je ohlášeno jednodenní přerušení práce školských a dětských zařízení, rekapitulujeme pro rodiče dětí podmínky nároku na ošetřovné.
Zajišťují kvalitu praxe studentů a studentek učitelství a donedávna byli slepou skvrnou na mapě profesní přípravy budoucích učitelů. Kdo jsou a co dělají provázející učitelé a učitelky přehledně shrnuje nová webová stránka, která je součástí kampaně organizace Učitel naživo financované z dotační výzvy „Na učitelích záleží“ Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Web www.provazejiciucitele.cz slouží jako zdroj informací pro studenty učitelství, fakulty připravující učitele, vedení škol, ale také média a zájemce o školská témata.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) ve spolupráci s MŠMT připravilo nový web k digitalizaci přijímacího řízení na středních školách. Na jednom místě tak uchazeči, jejich zákonní zástupci i školy postupně najdou všechny potřebné informace, které k přihlašování na střední školy potřebují.