V úterý 2. července 2019 schválil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga po projednání v poradě vedení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2019/2020. Ten je členěn na úkoly stálé, specifické, další a rozvojové. Plné znění dokumentu včetně příloh je k dispozici na webových stránkách České školní inspekce www.csicr.cz, následující článek poskytne stručný komentář k vybraným specifickým úkolům, jimž se bude Česká školní inspekce v nadcházejícím školním roce věnovat. Výstupem realizace níže popsaných specifických úkolů bude buď samostatná tematická zpráva, nebo budou příslušné kvalitativní informace využitelné jak pro nastavování efektivních vzdělávacích politik a řízení vzdělávací soustavy, tak pro zvyšování kvality vzdělávání v jednotlivých školách součástí Výroční zprávy České školní inspekce za školní rok 2019/2020.
Vybrané specifické úkoly České školní inspekce ve školním roce 2019/2020
Vydáno:
Vybrané specifické úkoly České školní inspekce ve školním roce 2019/2020
Mgr.
Tomáš
Zatloukal
MBA
ústřední školní inspekto
Vzdělávání v SŠ dlouhodobě vykazujících vysokou neúspěšnost u maturit
Segment středního vzdělávání Česká školní inspekce standardně hodnotí v souladu se svým zákonným zmocněním. Stejně tak Česká školní inspekce pravidelně provádí kontrolu organizace a průběhu maturitních zkoušek. Cílem realizace tohoto úkolu, který navazuje na shodně koncipovaný úkol realizovaný v uplynulých třech školních letech, je z různých hledisek důsledně posoudit kvalitu a efektivitu vzdělávání v těch středních školách, jejichž žáci jsou při maturitních zkouškách dlouhodobě neúspěšní. V rámci inspekční činnosti tak Česká školní inspekce bude sledovat např. to, jakým způsobem dotčené školy