Dokumenty - strana 108

Na základě zahraničních i tuzemských zkušeností se ukazuje, že nejefektivněji se učitelé učí v komunitě praxe. Ta propojuje skupinu lidí (jednotlivce, týmy i celé školy), kteří sdílejí zájem o určité téma. 
Vydáno: 01. 05. 2019
Úspěšný učitel se učí od svých žáků
Vydáno: 29. 04. 2019
Protokol o předání agendy spojené s výkon pracovního místa ředitele
Vydáno: 29. 04. 2019
V případě, že zaměstnanec nepodává uspokojivé pracovní výsledky, neplní své povinnosti a hodnoticí rozhovory nepřinesly pozitivní změny, je nutné zvolit oficiální cestu. Vytýkací dopis je také prvním a nezbytným krokem, pokud zvažujeme propuštění pracovníka pro tzv. soustavné méně závažné porušování pracovních povinností. 
Vydáno: 29. 04. 2019
Přehled právních předpisů zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí  
Vydáno: 05. 04. 2019
Přehled právních předpisů zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
Vydáno: 01. 04. 2019
Školský rejstřík se skládá z rejstříku škol a školských zařízení a rejstříku školských právnických osob. 
Vydáno: 01. 04. 2019
Přehled právních předpisů zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění
Vydáno: 01. 04. 2019
Školy jsou jako povinný subjekt dle § 5 odst. 1 f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, povinny zveřejnit sazebník úhrad za poskytování informací každému, kdo o ně oficiální žádostí požádá. Jakým způsobem stanovit výši úhrad pak dále konkretizuje nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím. 
Vydáno: 17. 03. 2019
Smyslem „zkušební doby“ je umožnit zaměstnavateli i zaměstnanci, aby ověřili (vyzkoušeli), zda sjednaný pracovní poměr odpovídá jejich očekávání.
Vydáno: 01. 03. 2019
Obecné informace sdělené před konáním zápisu k povinné školní docházce Informace pro jednotlivé uchazeče předávané v průběhu zápisu  
Vydáno: 01. 03. 2019
Proces vydání interních předpisů, formální náležitosti Povinnost a možnost vydat interní předpisy – přehled
Vydáno: 01. 03. 2019
Jednou ze základních povinností právnických osob a podnikajících fyzických osob na úseku požární ochrany je vytváření podmínek pro hašení požárů a pro záchranné práce, zejména udržovat volné únikové cesty [§ 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů]. Tato povinnost je dále rozvedena v § 11 odst. 3 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci), ve znění vyhlášky č. 221/2014 Sb., kde je stanoven požadavek na označení únikových východů, volnou průchodnost komunikačních prostor, které jsou součástí únikových cest, a na využívání únikových cest způsobem, který nezvyšuje požární riziko.
Vydáno: 01. 03. 2019
zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění
Vydáno: 01. 03. 2019
Přehled právních předpisů zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, v platném znění
Vydáno: 01. 03. 2019
Způsoby založení pracovního poměru + důležité doplňující informace
Vydáno: 01. 03. 2019
Spolupráce ředitele základní a střední školy se zákonnými zástupci nezletilých žáků v souvislosti s vymezením formy, obsahu a pravidel použití žákovské knížky je shrnuta v následujícím schématu.
Vydáno: 01. 02. 2019
Zodpovědnost za správné čerpání i tvorbu FSKP má ředitel. Proto je pro něj znalost legislativy a pravidel hospodaření s FKSP stejně důležitá jako vše, co se týká řízení školy. V příspěvku se zaměříme na tvorbu a správné čerpání fondu opřené o legislativu. Také se zaměříme na nová opatření, která jsou platná od roku 2018. Součástí příspěvku jsou samozřejmě i praktické příklady správného využití fondu.
Vydáno: 15. 01. 2019