Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Školy střední

Integrace dětí s odlišným mateřským jazykem - jak na to?

Datum: Autor/autoři: Autorský Tým APIV B Rubrika: Klima školy Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Masivní příchod cizinců, který nastal vzhledem k válečnému konfliktu na Ukrajině, je aktuálním tématem a z integrace jejich dětí do českých škol plynou obavy mnoha učitelů. Pochopitelně. V článku najdete tipy, jak se se situací snáze vypořádat: Ja...

Ale vždyť se u toho směje, a ke všemu ho vyhledává!

Datum: Autor/autoři: Jarmila Kubáňková Rubrika: Klima školy Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Existují situace, které se na Lince pro rodinu a školu 116 000 opakují daleko častěji, než bychom si přáli. A jednou z nich je věta z titulku, pronášená mnohdy učiteli i rodiči v okamžiku, kdy mluví o možné šikaně svého žáka/dítěte. Jako kdyby jej...

Jak motivovat děti, aby chodily do parlamentu

Datum: Autor/autoři: Veronika Pevná Rubrika: Klima školy Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Žákovský parlament je vytvořený, role v něm jsou rozdělené, spolupráce s třídními učiteli navázaná, projekty rozjeté. Všechno je, jak má být, ale přitom děti přestávají chodit na zasedání a nezajímají se o potřeby svých spolužáků. Jejich motivace ...

Při hrůzách, které vyprávěly ukrajinské maminky, se mi v rozhovorech zpočátku lámal hlas

Datum: Autor/autoři: Michaela Váchová Rubrika: Rozhovor Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Když jsem si s panem Konopou někdy začátkem února psala ohledně školního projektu týkajícího se vesmíru, ani ve snu by mě nenapadlo, že se na něj o pár týdnů později obrátím s prosbou o rozhovor. Rozhovor týkající se válečných utečenců. Dětí z Ukr...

Vzpomínáme na základku letem světem s: Michaelem Rozsypalem

Datum: Rubrika: Rozhovor Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

S Michaelem jsem se poprvé setkala na Právnické fakultě Univerzity Karlovy asi před deseti lety. Probíhala tam zkouška amatérského divadelního spolku, na které jsem se shodou náhod ocitla. Parta mladých lidí, kterou bavilo hrát divadlo. A právě Mi...

Učitel, rodič, dítě. Tripartita podpory

Datum: Autor/autoři: Michaela Váchová Rubrika: Rozhovor Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Pro kvalitní život dítěte je nezbytné, aby mělo podporující rodinné zázemí, ve své třídě a škole se cítilo dobře a aby se umělo přijmout takové, jaké je. Právě z tohoto základu vychází i projekt s poměrně dlouhým názvem – Multidisciplinární práce ...

Jak rozumět literárnímu vyprávění?: Příručka naratologie (nejen) k programu Učíme se příběhem

Datum: Autor/autoři: Mgr. Tereza Nakládalová Rubrika: Učitelské řemeslo Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

„Literární pojmy nelze užívat samoúčelně a mechanicky. Pokud nám nepomáhají rozumět příběhům konkrétních literárních vyprávění, je lépe je nepoužívat.“ Jiří Hrabal – Jak rozumět literárnímu vyprávění?

Výuka prostřednictvím metody CLIL

Datum: Autor/autoři: Tereza Kolumber Rubrika: Učitelské řemeslo Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Content and Language Integrated Learning (čili CLIL) je metoda výuky nejazykových předmětů, např. matematiky, dějepisu či tělocviku, v cizím jazyce. Při použití této metody je nutné, aby učitel ovládal jak cizí jazyk, tak i daný předmět. Za formu ...

Čtenářský systém nakladatelství Fragment

Datum: Autor/autoři: PhDr. Kamila Balharová Rubrika: Učitelské řemeslo Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Naučit se číst je v současné době daleko důležitější dovednost než v minulosti. Čtenářská gramotnost je totiž nedílnou součástí funkční gramotnosti, kterou dnes, když se na nás doslova valí psané informace ze všech stran, včetně internetu, potřebu...

Hromadnost

Datum: Autor/autoři: PhDr. Václav Mertin Rubrika: Zamyšlení nad Vydání: 5/2022 Ročník: 2022

Hromadnost a přetrvávající jednotnost představují podle mého přesvědčení velkou brzdu rozvoje českého školského systému a hlavně jeho výsledků. Koneckonců asi přispívají i ke snížené spokojenosti žáků v něm. Týkají se míry aktuálních požadavků, ed...