Tři kroky k motivovanějším žákům

Vydáno:

Snem každého učitele je pracovat s motivovanými žáky, které může pouze usměrňovat, doprovázet na jejich cestě za (sebe)poznáním, podporovat je v jejich rozhodování a užívat si každou hodinu strávenou s nimi, v práci. Taková představa není utopie ani sci-fi román. Každý z nás její realizaci může jít naproti. Cesta má přitom jen tři kroky. Jak na to, nám nastiňuje sebedeterminační teorie, kterou vám v následujících několika článcích rádi přiblížíme.

Tři kroky k motivovanějším žákům
Mgr.
Libor
Komárek
kariérní poradce, congroo.cz
Velkým tématem vzdělávání je motivace žáků a studentů. Plánujeme hodiny tak, aby naše žáky bavily, a tak přicházíme s novými úkoly, hrami, cvičeními, možná i diskusemi apod. Ne vždy to ale funguje a ne vždy jsou z naší snahy žáci nadšení, jak jsme doufali. Pokud se bavíme o motivaci, nejspíše se nám vybaví klasický přístup cukru a biče – motivace skrz odměny a tresty. I psychologové si dlouho mysleli, že je naše činnost

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Komisionální zkouška žáka střední školy
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Doprovod žáka do nemocnice
Žákovská a studentská samospráva
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Počet žáků ve třídě
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby