Správné nastavení vztahu učitelů a žáků je klíčem ke skutečné proměně vzdělávání

Vydáno:

Pochází z učitelské rodiny, a tak byla profesní dráha Jiřího Stárka tak trochu předurčena. Studoval hru na klarinet a saxofon, kresbu a malbu na UMPRUM, hrál v orchestru a pracoval jako ilustrátor v novinách. Vždy se však zároveň věnoval pedagogice a nyní už přes dvacet let působí jako ředitel Základní umělecké školy Hostivař. V roce 2016 Jiří Stárek s kolegy založil Akademii umění a kultury pro seniory, která dnes funguje na celkem 17 pražských ZUŠ. Díky tomuto projektu se daří otevírat školy nejen dětem, ale i starším spoluobčanům a ty aktivně zapojovat do života. Za dobrosrdečnou iniciativu jej Nadace Lilie & Karla Janečkových ocenila titulem #laskavec.

Správné nastavení vztahu učitelů a žáků je klíčem ke skutečné proměně vzdělávání
Barbora
Pěničková
Vedla rozhovor, koordinátorka projektů ve společnosti Nadace Lilie & Karla Janečkových
Založil jste Akademii umění a kultury pro seniory. Jak tento projekt vznikl?

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Komisionální zkouška žáka střední školy
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Doprovod žáka do nemocnice
Žákovská a studentská samospráva
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání