Můj pohled na výuku dějin je hodně odlišný od toho, jak ji prezentují české učebnice

Vydáno:

Aleš Sedlmeier působí jako učitel na ZŠ Strossmayerovo náměstí na Praze 7. Nedávno se také stal hostem nového dílu podcastu Hovory z kabinetu, ve kterém se podělil mimo jiné o svůj přístup k výuce dějin nebo o třídnické strasti a radosti. Pojďme se nyní společně ohlédnout za některými momenty tohoto hovoru a dozvědět se, jak některé učitelské výzvy vnímá jeden z nás, z učitelů – dějepisář a třídní učitel 6. třídy.

Ačkoliv Aleš jako třídní učitel působí již pátým rokem, jeho třídnický start nebyl tehdy plný nadšení a odhodlání. „Třídnictví jsem se nejdřív obával, ale nakonec jsem na to kývl. Ze začátku jsem ale moc nevěděl, jak na to. V té době jsem ještě studoval na pedagogické fakultě a ani tam jsem nezískal moc inspirace, jak na třídnictví jít. Měl jsem tedy dvazdroje – materiál
Třída v pohodě
od Scia a materiál P4C nazvaný
Filozofie pro děti
, kde je spousta aktivit pro děti. Četl jsem také někte