Koronavir postavil školství do situace, kdy není možné dívat se jinam

Vydáno:

S ředitelem Pražského inovačního institutu (Pii) Bobem Kartousem jsme si v rozhovoru povídali o nové pozici, změnách ve vzdělávání, riziku i výzvách vyplývajících ze zavřených škol a diletantismu české vlády. A o tom, komu ve vzdělávání děkovat.

Koronavir postavil školství do situace, kdy není možné dívat se jinam
Mgr.
Bohumil
Kartous
Ph.D.
ředitel Pražského inovačního institutu
V létě jste nastoupil na pozici ředitele Pražského inovačního institutu. Jaká je to pro vás profesní změna oproti předchozímu působení v EDUin?
Významná. Nicméně vítaná. Už loni jsem se s kolegy v EDUin domluvil, že v roce 2020 skončím, z vlastního rozhodnutí. EDUin jsem neopustil ve zlém, vážím si jeho činnosti a podporuji ji, chtěl jsem si ale zkusit jinou roli. A tak jsem z „volného radikála“ přešel do pozice člověka, který má za úkol vybudovat středně velkou instituci takřka na zelené louce a v prostředí, které je spletité a složité. Ekosystém inovací v Praze je dost zašmodrchané klubko aktérů, jejich projektů a vztahů a rozmotávat a spřádat je do něčeho, co připomíná inovační tkanivo, je práce s neomezeným horizontem. Mně osobně ale tato entropie vyhovuje, dobře to odpovídá mému naturelu. Přišel jsem do organizace, která má sice ve své DNA zakódovanou

Související dokumenty

Pracovní situace

Leden 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Změny termínů maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2021
Distanční vzdělávání a ochrana osobních údajů
Informace k provozu škol a školkých zařízení od 12. dubna 2021 do odvolání
Stanovisko k nutnosti mít souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely testování žáků od 12. 4. 2021
Manuál k testování žáků a zaměstnanců (testy Lepu Medical)
Co školám hrozí v souvislosti s pandemickými opatřeními?
Rotační výuka – překážka v práci na straně zaměstnance
Darování antigenního testu škole
Kdo nese odpovědnost, pokud se při testování podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví něco pokazí?
Reakce na vzorový dopis rodičů školám od advokátky Jany Zwyrtek-Hamplové
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Informace k mimořádnému opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu škol od 1. do 10. září 2021 v souvislosti s pandemií covid-19
Pracovní volno a očkování proti COVID-19
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Stanovisko k právnímu výkladu Mimořádného opatření k nošení respirátorů neočkovanými učiteli
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Postup při uzavírání škol z důvodů zvýšené nemocnosti akutními respiračními infekcemi a chřipkou

Poradna

Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Provoz MŠ
Vracení úplaty
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Online výuka