K vrstevnickému hodnocení přistupujte s rozvahou

Vzájemné nebo také vrstevnické hodnocení dokáže žáky motivovat k většímu úsilí a lepšímu výkonu. Jeho hlavním cílem není odborně ohodnotit práci spolužáka, ale pomoci mu v dalším učení. V tomto duchu by měl vyučující své žáky vést při osvojování dovednosti poskytovat zpětnou vazbu.

Vrstevnické hodnocení je pestré (jednu práci může hodnotit více spolužáků), nabízí různé úhly pohledu a je podáno jazykem, kterému žáci rozumí. Osoba poskytující zpětnou vazbu rozvíjí své komunikativní kompetence, když se učí formulovat
dobrou radu
. Vzájemné hodnocení je také často přijímáno lépe než hodnocení učitelem. A v neposlední řadě je takový způsob hodnocení výhodný i pro učitele, protože díky němu může lépe odhalit, jak žáci přemýšlejí, a tím, že jim pře