Radost

Vydáno: 6 minut čtení

Někdy si říkám, jak lehce se smiřujeme s tím, že školní vzdělání děti u nás příliš nebaví, že do školy nechodí moc rády. Někdy nám to možná dokonce přijde samozřejmé. Sami víme, že učení je často docela namáhavé, vyžaduje trpělivost, soustředění, čas, někdy se nedaří, občas zažijeme zklamání. Víc i nás dospělé těší, když můžeme dělat něco podle svého, když si můžeme hrát, což ovšem ve škole jde málokdy. Navíc dospělí si leckdy ani nedají práci, aby dítěti ukázali propojení vyučovaných poznatků s jeho životem a tím trochu zvýšili jejich význam a snad i přitažlivost. Pravda, někdy to úplně není možné.

Radost
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Přitom potřebujeme, aby děti co nejdříve přijaly za své, že vzdělávání je důležitá celoživotní záležitost, ke které je v dospělosti už nikdo sice nebude nutit, ale př