Autorská práva při tvorbě materiálů

Vydáno:

Poslední rok a především různé formy vzdálené výuky přinesly změnu stylu práce pro nejednoho učitele. Tvorba prezentací a využívání materiálů z internetu se staly dennodenní záležitostí a mnoho pedagogů bude ve využívání digitálních zdrojů pokračovat i po otevření škol. Vedle poutavého obsahu je však třeba věnovat pozornost i právním aspektům, zejm. autorským právům.

Školy a učitelé mohou autorská díla využít především na základě některého z následujících důvodů:
*
zhotovení kopie pro osobní potřebu;
*
ilustrační využití pro vzdělávací účely;
*
získání svolení autora (ať již v podobě tzv. CC licence, nebo např. e-mailu).
<

Související dokumenty

Pracovní situace

Nastavení strategie výuky na dálku
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Jak je to s promítáním filmů ve škole?
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách

Poradna

Kopírování materiálu pro výuku v souladu s autorským zákonem
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání