Nebojme se do seznamů četby zařadit dílo, jež se zdá být nad síly maturantů

Vydáno:

Školní seznamy literárních děl jsou sice od původu textem administrativního charakteru, představují však dokument vypovídající mnohé o konkrétní škole, učitelích a jejich pojetí výuky. Svého času jsem – budu mírný – kroutil hlavou, když jsem mezi položkami nacházel třeba sedm dílů Harryho Pottera, Rukopis zelenohorský či bibli; nemluvě o tom, že v seznamech se objevovaly chyby ve jménech autorů i názvech děl. I přesto byla už sama existence takovéhoto seznamu doslova zjevením – nejvýraznějším dokladem toho, že nová maturita má mj. představovat rozchod se stávající výukovou praxí spočívající v naprosto neúměrné preferenci literární historie.

Nebojme se do seznamů četby zařadit dílo, jež se zdá být nad síly maturantů
Mgr.
Josef
Soukal
Gymnázium Ústavní; předseda Asociace češtinářů, autor blogu na www.aktualne.c
Vzhledem k tomu, že přijetí školského zákona, jenž maturitní zkoušku z češtiny a cizích jazyků decentralizuje, je na spadnutí, je čas, aby se příslušné předmětové komise a vedení škol sešly a dohodly se, jakým z

Související dokumenty