Už žádná čísla

Vydáno:
Některé edukační problémy u dětí se nám mohou zdát jako malicherné. Zejména když jsme dnes nuceni řešit otázky světodějné a bez sebemenšího zlehčování doopravdy závažné. Jenže i ty banální reálně existují a patrně budou existovat alespoň v nejbližší budoucnosti,
a když se neustále opakují, tak mohou být pro učitele i další zúčastněné stejně obtížné jako ty skutečně závažné.
Co mám například na mysli? Pláč některých dětí, když dostanou horší známku. Vzpomínám ze svých vlastních školních let, že pár mých spolužaček v nejnižších třídách základní školy plakalo, když dostaly horší známku. Ale ne pětku nebo čtyřku, ale už dvojku. Později to už asi nedělaly, ale ve mně stejně dlouho zůstal pocit, co to je za ukňourané holky (občas i kluky), když je dvojka vyvede z míry. A pak jsem taky ještě byl přesvědčený, že někteří rodiče nemají rozum a jsou smutní nebo se rozčilují, když jejich dítě přinese právě onu ve skutečnosti pro mě často úžasnou velmi dobrou. I později v poradenské praxi jsem se čas od času s tímto problémem setkal. Jako psycholog jsem si také na

Související dokumenty

Pracovní situace

Podmínky hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Procvičování, domácí úkoly
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele
Učící se komunity učitelů
Školní družina a kritéria ČŠI
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Hodnocení pedagogického pracovníka
Řízení pracovního výkonu

Poradna

Výuka plavání a omluvenky
Nehodnocení
Náhrada druhého cizího jazyka
Poskytnutí informací třetí osobě
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Hodnocení v náhradním termínu
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen