Nejdůležitější je plánování přesných intervencí, které podpoří učení dětí i dospívajících

Vydáno:

Když si na Googlu zadáte heslo Gunvor Sonnesyn, překvapivě vás vyhledávač nepřesměruje na norské či jiné cizojazyčné stránky, ale nalezne vám řadu odkazů v českém prostředí. Gunvor navázala spolupráci s Českou republikou již před notnou řádkou let a pravidelně se sem vrací. Jako psycholožka pracuje především s dětmi a dospívajícími, kteří mají různorodé speciální vzdělávací potřeby. Její jméno je úzce spjato s programem Grunnlaget, česky označovaným jako pojmové či konceptuální učení. Mezi její odborné zájmy patří také dynamické vyšetření a neuropsychologické souvislosti učení. Na to vše se zaměřují její kurzy pro učitele a o uvedených tématech jsme si také povídaly v následujícím rozhovoru.

Naposledy jste navštívila Českou republiku v říjnu 2018, ale předtím jste tady byla mnohokrát. Kdo inicioval vaši spolupráci s ČR? S kým jste doposud spolupracovala?
Poprvé jsem tu byla v roce 2005, kdy jsme s doc. Věrou Pokornou spolupracovaly na jednom mezinárodním projektu (Inclules 107855-CP-1-BE-COMENIUS-C3PP). V roce 2010 mě pak pozvala nezisková organizace Člověk v tísni, abych tu pro učitele z mateřských škol a učitele prvních tříd základních škol zorganizovala kurz programu Grunnlaget s odkazem na Nyborgův model pojmového učení. Od té doby jsme kurz v ČR pořádali ještě několikrát. Naposledy to bylo v roce 2014.
Poslední příležitostí návštěvy Prahy byla konference pořádaná Mezinárodní organizací