Kdybych měla najít něco pozitivního, co mi dal loňský covidový rok, pak je to proměna pohledu na využití informačních technologií v kariérovém poradenství. Po krátkém
a marném odporu jsem vyzkoušela celou škálu nových „vychytávek“. Narazila jsem na řadu slepých uliček, až nakonec jsem – k vlastnímu překvapení – objevila metody, nástroje
a pomůcky, které určitě stojí za vyzkoušení.
V následujícím článku bych se s vámi ráda podělila nejeno vlastní experimenty, ale především o poznatky z kurzu „
Information and Communication Technology in Guidance and Counselling
“ (tedy ICT v kariérovém poradenství), který pořádala finská University of Jyväskylä – jak jinak – online. Myslím si totiž, že ač se všichni těšíme, až bude výuka a kariérové poradenství zase „normální“, nemusíme se nutně vracet „do pravěku“. Svět kolem nás se přirozeně vyvíjí a každá krize způsobí nové hledání rovnováhy. Před námi poradci stojí úkol najít si vlastní cestu, jak lze vést kariérové vzdělávánía poradenství ve školách prezenčně a využívat přitom přínosy, které nám technologie mohou dát. Mezi ně nesporně patří úspora času i papíru, možnost využití zážitkových e-pomůcek, ale hlavně učení mladých lidí orientovat se v prostředí, ve kterém se musí orientovat ze všeho