Jaké postupy při prevenci a řešení šikany se osvědčily v základní škole Máchovo náměstí v Děčíně?

Vydáno:

Škola jako prostor, kde se společně vyskytuje hodně různých žáků i pedagogů z různého sociálního prostředí, se lehce může stát základnou pro problémy typu šikana nebo ostrakizace. V textu se seznámíme jednak s osvědčenými metodami, které využívá školní metodička prevence Tereza Skalická při své práci v základní škole Máchovo náměstí v Děčíně, jednak s propracovaným systémem prevence a řešení šikany v této škole.

Jaké postupy při prevenci a řešení šikany se osvědčily v základní škole Máchovo náměstí v Děčíně?
PhDr.
Kristina
Březinová
projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi, zaměřuje se na zajištění podpory implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání (APIV), NPI ČR
Text vychází z videorozhovorů se školní metodičkou prevence Terezou Skalickou, které byly pod názvy „Šikanu i kázeňské problémy je třeba utnout v zárodku. Jak na to?“ a „Záškoláctví, šikana i vulgarity – jak řešit vážnější problémy s žáky“ publikovány v roce 2020 na interaktivním webu projektu Zapojmevšechny.cz v rámci projektu
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Národního pedagogického institutu ČR. Projekt je financován z evropských fondů.
Tereza Skalická působí v děčínské základní škole jako školní metodik prevence a současně i speciální pedagožka, která vyučuje předměty speciálně pedagogické péče. Ve škole se potkává poměrně často s různými problémy, které je třeba řešit rychle a efektivně, aby to předně nepoškodilo sebevědomí žáků, ale také proto, aby se tam všichni cítili bezpečně a ve třídách i