Zřizovatelé mohou významně podpořit kvalitu vzdělávání a práci škol

Vydáno:

Zřizovatelé škol a školských zařízení (dále jen "školy") jsou velmi důležitými aktéry ve vzdělávací politice, kteří musí být vnímáni jako partneři všech, kteří do vzdělávacího procesu nejrůznějšími způsoby vstupují. Naprosté většině zřizovatelů škol určitě v principu záleží na tom, aby ředitel, učitelé i všichni další pracovníci měli pro své nelehké úkoly co nejlepší podmínky, aby děti, žáci a studenti (dále jen "žáci"), kteří do jejich škol chodí, se v nich cítili dobře, aby se dobře cítili také všichni pracovníci školy, aby byli spokojeni i rodiče a aby se celá školní komunita podílela na kvalitním životě obce nebo kraje. Zároveň se průběžně zvyšuje podíl zřizovatelů, kteří se snaží podporovat také kvalitu vzdělávání, kterým záleží na tom, jak efektivní je vzdělávací proces v jejich školách, a kteří zároveň přemýšlejí, jak své školy v kontinuálním zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání nebo v udržení její vysoké úrovně ze své pozice podporovat.

Zřizovatelé mohou významně podpořit kvalitu vzdělávání a práci škol
PhDr.
Ondřej
Andrys,
MAE, MBA,
náměstek ústředního školního inspektora Vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, postgraduální studia absolvoval na Univerzitě Jeana Moulina v Lyonu a Vysoké škole Jagiellońské v Toruni. V minulosti vyučoval na středních a jazykových školách, poté pracoval jako vysokoškolský učitel na filozofických fakultách v České a Slovenské republice, vedl sdružení měst a obcí, řídil státní příspěvkovou organizaci v rezortu školství. Od ledna 2012 působí ve funkcí náměstka ústředního školního inspektora.
Proměna zřizovatelské role
Takovou proměnu ve vnímání zřizovatelské role lze jistě uvítat. Zatímco v minulosti byli zřizovatelé větš