Poprvé se sešli na společném jednání zástupci čtrnácti profesních asociací školského rezortu, aby si odpověděli na dvě zásadní otázky, které jim předložila svolávající Asociace profese učitelství (APU). Jaká je podle vašeho názoru kvalita současného vzdělávání v ČR? Co by přispělo k jejímu zvýšení?
Zástupci 14 profesních asociací školského rezortu podepsali společné memorandum
Navzdory tomu, že přítomní reprezentovali potřeby a zájmy škol různých stupňů a druhů, od mateřských po vysoké, na stěžejních bodech se shodli. Za negativa, která brzdí rozvoj vzdělávání, považují nekoncepčnost, rozhodování ad hoc bez důkladné analýzy, roztříštěnost, dlouhodobé podfinancování, přebujelou administrativu. Za klad pak označili skutečnost, že všichni učitelé ještě nerezignovali, že mnozí jsou stále ještě ochotni dávat svému povolání maximum. Výsledkem bohaté diskuze pak bylo společné memorandum shrnující názory asociací, jimž není osud školství lhostejný.
Prezident APU a zároveň ředitel ZŠ na Lyčkově náměstí v Praze Jan Korda a viceprezidentka Vladimíra Spilková, vedoucí katedry primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK v Praze ocenili ochotu přítomných o situaci ve školství jednat. Za důležité považují, že většina přítomných by přivítala vznik zastřešující organizace, která by jednotlivým asociacím ponechala jejich autonomii a zároveň jim pomohla prosazovat názory, na nichž se shodnou.
První společné setkání znamená také první krok na zamýšlené cestě za zvýšením kvality vzdělávání. Lze jen doufat, že memorandum vezme nejen ministerstvo školství minimálně na vědomí. Ti, kdo se pod něj podepsali, nechtějí jen kritizovat, ale nabízejí ve prospěch školství své odborné znalosti a zkušenosti.