Zápis školy nebo školského zařízení do školského rejstříku

Vydáno:

V tomto číslo Řízení školy nabízíme třetí ze série článků věnujících se problematice školských rejstříků. V prvním článku jsme se věnovali představení samotných rejstříků, tedy rejstříku škol a školských zařízení a rejstříku školských právnických osob. Ve druhém jsme se začali věnovat zápisu školy do rejstříku škol a školských zařízení a toto téma v tomto článku dokončíme. Příště se budeme věnovat zápisu změn do rejstříku škol a školských zařízení, následně problematice výmazu škol z rejstříku a na závěr problematice rejstříku školských právnických osob.

Náležitosti žádosti o zápis školy nebo školského zařízení do rejstříku stanoví přímo školský zákon, a to v § 147. Tyto náležitosti lze rozdělit do dvou kategorií – údaje, které navrhovatel v žádosti uvede, a doklady, které musí navrhovatel obstarat od jiných správních orgánů. Budeme se věnovat jenom těm náležitostem, které působí v praxi problémy.
Bod f) citovaného paragrafu stanoví, že je potřeba v žádosti uvést rámcový popis personálního a majetkového zajištění a financování činnosti školy nebo školského zařízení s ohledem na požadavky rámcového vzdělávacího programu. Rozsah či bližší specifikace požadovaného popisu nejsou v zákoně ani v jiném právním předpise blíže určeny, záleží tak z velké míry na správní praxi orgánu, který vede rejstřík.
Obecně lze říci, že personální zajištění musí odpovídat požadavkům zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a příslušného rámcového vzdělávacího programu (pokud je k příslušnému zařízení stanoven), resp. požadavkům blíže specifikovaným ve školním vzdělávacím programu. Jelikož se má jednat o popis „rámcový“, nemusí navrhovatel uvádět konkrétní jména a životopisy jednotlivých pedagogických pracovníků (připomeňme, že navrhovatel žádost připravuje zhr

Související dokumenty

Pracovní situace

Založení, vznik právnické osoby a zápis školy a školského zařízení do rejstříku škol a školských zařízení
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Pedagogičtí pracovníci a pracovní poměr na dobu určitou od 1. 9. 2023 (1. část)
Školský zákon a jeho vyhlášky
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Malotřídní základní škola - legislativa
Pravidla rozpočtové odpovědnosti
Shrnutí základních legislativních změn ovlivňujících činnost škol a školských zařízení ve školním roce 2017/2018
Novela maturitní vyhlášky
Shrnutí změn školského zákona k 1. 9. 2015
Jak „číst“ nový občanský zákoník – povaha jeho právních norem
Právní domněnky v novém občanském zákoníku a jejich rizika
Blíží se lhůta pro změnu stanov SRPŠ
Pracovní doba pedagogických pracovníků, její rozvržení a evidence
Zápis do prvního ročníku základního vzdělávání – základní souvislosti v rámci školského zákona a prováděcích vyhlášek
Přijímání ke vzdělávání ve střední škole a konzervatoři - právní předpisy, informace
Leden 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Prosinec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Srpen a září 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení

Poradna

Jmenování ředitele
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel
Doplňková činnost
Zástup
Pracovnělékařské služby
Jmenování ředitelky
Poplatky školní družina
GDPR
Vychovatelka ŠD
Pracovní neschopnost
Škola v přírodě
Střet zájmů
Doprovod do školy
DPČ
Zákoník práce
Výpověď
Úvazky
Střídavá péče

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů