Úvaha o změně kurikula

Kurikulum představuje proces, prostředí i prostředky k dosahování cílů učení žáků, jejich spokojenosti a úspěchu v budoucím životě mimo školu. Jeho promyšlenost a zacílenost může zajistit stálou kvalitu napříč různými typy vzdělávání a věkovými skupinami žáků. To za předpokladu, že učitelé budou s tímto kurikulem v souladu a budou umět vést výuku tak, aby měla dopad na učení dětí.

Kurikulum nesmí být mrtvým dokumentem, ale musí být žité a praktikované. Učitele práce s kurikulem provází jejich plánováním výuky. Díky němu dbají, aby se žáci učili naplno, aby se učili s radostí, aby své učení řídili a aby respektovali druhé. Učitel je tím, kdo žáky v učení provází, kdo spoluvytváří prostor pro jejich učení a kdo má vliv na jejich vnitřní motivaci k učení a odpovědnost za učení. Současně kurikulum ovlivňuje i učení učitelů. Učitel, který rozumí dopadům své výuky na učení dětí a který na důkazech učení rozpoznává, kde žáci jsou, lépe zvládá vyhledávat takové cíle učení, které jsou nejenom výzvou pro učení jeho žáků, ale jsou zároveň v souladu s kurikulem. Tato učitelská práce vyžaduje velikou podporu.

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Mimoškolní akce školy – účastníci akce
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Dohled a BOZ
Komisionální zkouška žáka střední školy
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Mediální vzdělávání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP