Sedm seriózních výzkumů z posledních sedmi let to dokazuje jednoznačně. Jak je to možné? A jak toho využít pro zlepšení učebních výsledků vašich žáků? Představujeme vám tři doporučení, jak na to.
Na vzorku více než 2 000 veřejných základních škol od Taiwanu přes Španělsko až po Kanadu se opakovaně ukazuje, že stromy rostoucí v blízkosti školy zlepšují učební výsledky dětí. Pravděpodobně je to dáno tím, že
kontakt s přírodou prokazatelně zlepšuje koncentraci, snižuje stres a zlepšuje výkon dětí během výuky
(Hodson, Sander, 2017), což jsou faktory, které přímo ovlivňují výsledky žáků.Překvapivou zajímavostí je, že ze všech možných typů porostů (trávník / keře / stromy) hrají prim vzrostlé stromy. Keře a trávníky neměly na vzdělávací výsledky měřitelný vliv, dokonce se ve výzkumu Kweonové et al (2017) ukáza