Předpokládané počty pedagogických pracovníků v novém školním roce

Vydáno:

V souvislosti s novým způsobem financování, který přináší veřejným mateřským, základním a středním školám, konzervatořím a školním družinám (dále souhrnně jen „školy“) poměrně vysokou míru předvídatelnosti a jistoty v oblasti jejich vlastního rozpočtu, vyvstala i na centrální úrovni potřeba ke stanovení přesnějších, konkrétními čísly podpořených nároků na státní rozpočet. Tyto nároky již neovlivňuje jen demografická struktura obyvatelstva, z níž je možné dovozovat přechod dětí mezi jednotlivými stupni vzdělávací soustavy, ale rovněž věková struktura pedagogického sboru a především pak záměry a očekávání jednotlivých škol pro nový školní rok.

Předpokládané počty pedagogických pracovníků v novém školním roce
Ing.
Václav
Jelen
ředitel odboru statistiky, analýz a rozvoje eEducation, MŠMT
Z tohoto důvodu vzniklo zmocnění Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) sdružovat potřebné údaje od škol (konkrétně viz vyhláška č. 161/2018 Sb., o předkládání údajů o předpokládaných počtech pedagogických pracovníků a jejich platovém zařazení). Přestože byly původní záměry na rozsah sdružovaných údajů poměrně extenzivní a i vyhláška umožňuje ministerstvu sdružovat relativně široký rozsah informací, byla nakonec zvolena zcela minimalistická varianta, zajišťující nezbytné množství údajů tak, aby jejich získání nebylo spojeno s neúměrnou administrativou na straně škol. Výsledek prezentuje podoba výkazu P1d-01, o změnách v počtu hodin přímé pedagogické činnosti pedagogických pracovníků ve škole a školní družině. Namísto obdoby výkazu P1c-01, o evidenčním počtu zaměstnanců v regionálním školství, jsou tak ve výsledku v rámci výkazu P1d-01 sdružovány pouze předpokládané přírůstky a úbytky týdenního počtu hodin přímé pedagogické činnosti v členění podle jednotlivých skupin profesí pedagogických pracovníků na jednotlivých součástech školy, resp. v jednotlivých druzích činnosti.
<

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Informace k možnostem zaměstnávání ukrajinských občanů na pozici pedagogického pracovníka
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Cestovní náhrady
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Přespočetné hodiny - mimořádná opatření
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí
Cíle profesního učení
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?

Poradna

Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz

Zákony

262/2006 Sb. zákoník práce