Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 1. část

Vydáno: 5 minut čtení
Ve Strategii vzdělávací politiky ČR 2030+ můžeme číst: „V průběhu přípravy Hlavních směrů vzdělávací politiky jsme mnohokrát a opakovaně narazili na požadavek opětovného zřízení školských úřadů, které by koordinovaly školy v daném území, poskytovaly jim cílenou podporu a zároveň sloužily jako ‚prodloužená ruka‘ MŠMT v regionech.“ Byl jsem ředitelem Školského úřadu (dále jen „ŠÚ“) Nový Jičín po celou dobu jeho existence, jako pamětník a přímý účastník éry odvětvového řízení školství se proto pokusím připomenout1) fakta a souvislosti, které zmíněný stálý zájem vysvětlují.
Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? – 1. část
PaedDr.
Tomáš
Bouda
vedoucí CDV PedF OU
1. Vznik odvětvového řízení školství
ŠÚ vznikly postupně (d