V praxi naší organizace se zaměřujeme na podporu škol při řešení vztahových obtíží mezi žáky. Problémy, které ve školách odborně řešíme, jsou různorodé a efektivita jejich řešení se vždy odvíjí od kvalitní spolupráce se školou. Nejčastější situace ve třídě, kdy se školy obracejí na externí pomoc, je výskyt ubližování mezi žáky, nevhodných forem chování mezi dětmi nebo k autoritám a vyčleněných nebo odmítaných dětí kolektivem. Třídní učitel je pro odbornou intervenční spolupráci naprosto klíčovým spojencem, pokud chceme situaci změnit a problém vyřešit. Třídní učitel by vždy měl být největším expertem na svou třídu, a tím pádem i na hledání a nacházení řešení vzniklé situace. Zároveň je klíčovým spojencem pro naši organizaci i vedení školy, jež napomáhá kvalitní a efektivní spolupráci.
Jsou pro vás vztahy ve škole důležité?
Vydáno:
Jako externí organizace specializovaná na intervenční práci (pomoc při řešení vzniklého problému) ve třídách jsme často přizváni ke spolupráci až ve chvíli, kdy je situace velice vyhrocená a problém skutečně značný. Setkáváme se s nedůvěrou („Co ti o tom mohou vědět?“), odporem („Ti mi tak pomůžou!“), nezájmem spolupracovat („Však já je nepotřebuju“) a smutkem („Celé jsem to nezvládnul“).
Učitel je ve složité situaci a prvním krokem je po