Cesta od převažující konkurence mezi školami k jejich vzájemné spolupráci a systémovému leadershipu

Vydáno:

V posledních letech můžeme zaznamenat snahu investovat převážně evropské prostředky do vzájemné podpory škol, sdílení a spolupráce. V různých výzvách pro systémové či regionální projekty můžeme na jedné straně tyto prostředky smysluplně využít, ale také bohužel i promrhat.

Cesta od převažující konkurence mezi školami k jejich vzájemné spolupráci a systémovému leadershipu
Mgr.
Roman
Křivánek
je dlouholetým odborníkem v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a projektového řízení. Pedagogické vzdělání získal na Pedagogické fakultě MU Brno, kde absolvoval studium učitelství pro základní a střední školu,
aprobace
D-Ov. Je absolventem Studia pro ředitele škol a školských zařízení podle § 5 vyhlášky č. 317/2005 Sb. a rovněž Studia pro vedoucí pedagogické pracovníky podle vyhlášky č. 317/2005 Sb. podle § 7. Pracoval jako učitel na SŠ a VOŠ Kraje Vysočina, rovněž působil jako metodik SŠ při ŠÚ. Své zkušenosti později zúročil na Pedagogickém centru Jihlava jako zástupce ředitele, pokračoval jako vedoucí Pedagogického centra Vysočina a aktuálně pracuje jako ředitel Vysočina Education PO Kraje Vysočina, zařízení pro DVPP a SSŠ. Je spoluzakladatelem Asociace krajských vzdělávacích zařízení, z. s. Své zkušenosti ze zahraničních stáží (EU - především Finsko, USA) zúročil v realizaci mezinárodních projektů zaměřených zejména na inovace ve vzdělávání, podporu managementu a vzdělávací systémy. Dlouhodobě rovněž řídí a koordinuje vzdělávací projekty zaměřené především na rozvoj managementu v Kraji Vyso&

Související dokumenty

Pracovní situace

Kdy může zřizovatel odvolat ředitele školy?
Kalendář
Soudní přezkum a rozhodnutí ředitele školy
Evidence pracovní doby ve školství
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Vnitřní předpis o spisové službě pro školy
Jak na spisový a skartační řád?
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?

Poradna

Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Míra vzdělávací povinnosti
Lesní školka
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP

Vyhlášky

317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků