V posledních letech můžeme zaznamenat snahu investovat převážně evropské prostředky do vzájemné podpory škol, sdílení a spolupráce. V různých výzvách pro systémové či regionální projekty můžeme na jedné straně tyto prostředky smysluplně využít, ale také bohužel i promrhat.
Cesta od převažující konkurence mezi školami k jejich vzájemné spolupráci a systémovému leadershipu
Mgr.
Roman
Křivánek
je dlouholetým odborníkem v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a projektového řízení. Pedagogické vzdělání získal na Pedagogické fakultě MU Brno, kde absolvoval studium učitelství pro základní a střední školu,
aprobace
D-Ov. Je absolventem Studia pro ředitele škol a školských zařízení podle § 5 vyhlášky č. 317/2005 Sb. a rovněž Studia pro vedoucí pedagogické pracovníky podle vyhlášky č. 317/2005 Sb. podle § 7. Pracoval jako učitel na SŠ a VOŠ Kraje Vysočina, rovněž působil jako metodik SŠ při ŠÚ. Své zkušenosti později zúročil na Pedagogickém centru Jihlava jako zástupce ředitele, pokračoval jako vedoucí Pedagogického centra Vysočina a aktuálně pracuje jako ředitel Vysočina Education PO Kraje Vysočina, zařízení pro DVPP a SSŠ. Je spoluzakladatelem Asociace krajských vzdělávacích zařízení, z. s. Své zkušenosti ze zahraničních stáží (EU - především Finsko, USA) zúročil v realizaci mezinárodních projektů zaměřených zejména na inovace ve vzdělávání, podporu managementu a vzdělávací systémy. Dlouhodobě rovněž řídí a koordinuje vzdělávací projekty zaměřené především na rozvoj managementu v Kraji Vyso&